Biznis korisnici/Usluge
Mobilni mail
Usluga Mobilni mail Vam omogućava da ostanete u kontaktu sa svim dešavanjima i važnim poslovnim informacijama u ma kom trenutku i ma gde se nalazili, baš kao da ste u svojoj kancelariji. Sve što je potrebno da ponesete sa sobom je Vaš mobilni telefon i moći ćete da na siguran i jednostavan način pristupite e-mail porukama, kalendaru i imeniku bilo gde i bilo kada. Vaša kancelarija biće tamo gde se vi nalazite.
Detaljna objasnjenja, informacije i download:
http://www.telenor.co.yu/?section=business&page=3526
Važno!
Promo period
Promo period traje do 31. avgusta 2007. godine. Svi korisnici koji započnu korišćenje usluge do navedenog datuma, moći će da koriste uslugu besplatno do 30. septembra 2007. godine. Pri tome, svi korisnici dobijaju mesečno 20 MB besplatnog data (GPRS/EDGE/3G) saobraćaja. Nakon iskorišćenih 20 MB, data saobraćaj se tarifira po standardnoj ceni (0.04 din/KB).
Pitanja i odgovori:
Koje su prednosti servisa Mobilni mail u odnosu na e-mail klijente na telefonima kao što je npr. Mail for Exchange?
Prednosti usluge Mobilni mail u odnosu na e-mail klijente na telefonima kao što je Mail for Exchange, ogledaju se u sledećem:
*
Za razliku od e-mail klijenata na mobilnim telefonima kao što je Mail for Exchange, Mobilni mail predstavlja pravo „push“ rešenje. To znači da se e-mail poruke automatski isporučuju na telefon u trenutku kada one stignu na e-mail server, bez potrebe da korisnik sam ručno proverava da li ima pristigle poruke u e-mail sandučetu ili da podesi da se telefon povremeno konektuje na e-mail server i „povuče“ („pull“) poruke na telefon.
*
Prenos podataka preko mobilne mreže je optimizovan za uslugu koju obezbeđuje Telenor.
*
Telenor uz uslugu nudi i 20 MB besplatnog GPRS/EDGE/3G saobraćaja
Da li je prenos podataka zaštićen?
Prenos podataka je zaštićen AES (Advances Encryption Standard) enkripcionim metodom, uz korišćenje 128-bitnog enkripcionog ključa.
Kada se generiše novi enkripcioni ključ?
Novi enkripcioni ključ se generiše u trenutku instalacije klijenta za uslugu Mobilni mail na telefonu. Za generisanje enkripcionog ključa koristi se slučajna sekvenca brojeva karakteristična za sam uređaj.
Sve moje e-mail poruke prolaze kroz Relay server. Da li to znači da Telenor može da čita moje e-mail poruke?
Ne. Sve poruke razmenjene između Vašeg e-mail servera i mobilnog aparata su enkriptovane korišćenjem enkripcionog ključa koji je poznat samo Push konektoru i Vašem mobilnom aparatu. Ovaj ključ se nikada ne prenosi preko Interneta ili mobilne mreže i ni u jednom trenutku nije dostupan Relay serveru.
Šta se dešava kada se moj telefon nalazi van dometa ili je isključen i kada su moji podaci privremeno smešteni na Relay serveru? Kakav je uticaj na sigurnost podataka u tom slučaju?
Sve poruke privremeno smeštene na Relay serveru su enkriptovane, baš kao što enkriptovane tokom prenosa preko Interneta. Dodatno, administrator Push konektora može konfigurisati sistem tako da u slučaju kada je klijent diskonektovan, nijedna poruka ne bude poslata Relay serveru.
Šta se dešava ukoliko je moj telefon ukraden?
Da bi se sprečilo da servis Mobilni mail isporučuje podatke na Vaš mobilni aparat, Vaš korisnički nalog mora odmah da bude blokiran na Push konektoru. Takođe, IT administrator Vaše kompanije može daljinski da pošalje komandu za brisanje svih podataka isporučenih na mobilni aparat, ukoliko je uređaj još uvek povezan na Relay server (čak i ako neko zameni SIM karticu u uređaju).
U slučaju da kompanija koristi POP ili IMAP server korisnik treba da se obrati Telenoru kako bi se blokiralo dalje prosleđivanje e-mail poruka na ukradeni mobilni aparat. Takođe, reinstalacijom klijenta na nekom drugom telefonu, korisnik poništava instalaciju na ukradenom telefonu tako da se prekida i slanje poruka na njega.
Osim toga, postoje i dodatna rešenja koja omogućavaju blokiranje neovlašćenog pristupa informacijama na mobilnom telefonu.
Da li mogu da nakon aktivacije usluge zamenim telefon?
Da. U tom slučaju ukoliko koristite rešenje za MS Exchange i Lotus Domino servere neophodno je da administrator Push konektora resetuje Vaš nalog na Push konektoru pre nego što krenete sa instalacijom klijenta na novom telefonu.
U slučaju POP/IMAP servera, potrebno je da korisnik samo reinstalira klijent aplikaciju na novi telefon, pri čemu poništava instalaciju na prethodnom telefonu.
Da li mogu da nakon aktivacije usluge promenim e-mail?
Da. U tom slučaju, ukoliko koristite rešenje za MS Exchange i Lotus Domino servere, potrebno je da administrator Push konektora izmeni Vašu e-mail adresu na Push konektoru.
U slučaju POP/IMAP servera, promenu je moguće izvršiti u okviru podešavanja usluge u samoj aplikaciji na telefonu, uz korišćenje uputstva u opciji Help.
Da li mogu istovremeno da koristim uslugu za pristup i kompanijskom i privatnom E-mail nalogu?
Da. Ukoliko Vaša kompanija koristi rešenje za MS Exchange ili Lotus Domino server, jedan korisnik usluge Mobilni mail može u okviru klijenta na telefonu da definiše jedan korporativni (MS Exchange/Lotus Domino) nalog i jedan Internet („personalni“) nalog kao što je Yahoo ili Gmail.
Da li mogu istovremeno da koristim dva različita uređaja za sinhronizaciju e-mail poruka sa jednog e-mail naloga?
Ne. Poruke sa jednog e-mail naloga mogu biti sinhronizovane samo sa jednim mobilnim uređajem.
Kako će trošak za ovu uslugu biti prikazan na računu?
Pretplata i data saobraćaj za uslugu “Mobilni mail” će biti uključeni u ukupnu pretplatu i ukupan potrošeni data saobraćaj. Dakle, neće biti prikazani kao posebne stavke.
Ipak, data saobraćaj koji je generisala ova usluga biće prikazan kao posebna stavka na Web portalu.
Šta se dešava nakon što se promo period/Free trial završi?
Ukoliko je preduzeće tokom promo perioda/free trial perioda potpisalo Zahtev za aktiviranje usluge, uslugu će moći nastaviti da korisiti nesmetano i nakon isteka navedenih perioda. Ukoliko Zahtev nije potpisan u međuvremenu, nakon isteka navedenih perioda usluga će biti privremeno blokirana sve dok preduzeće ne pošalje potpisan navedeni zahtev.
Koga možemo kontaktirati za podršku tokom procesa instalacije i korišćenja usluge?
Za podršku je potrebno kontaktirati Telenorov korisnički servis (GPRS podrška) na broj telefona 9890, posebno otvoren za ovu uslugu. Ukoliko GPRS podrška ne može rešiti problem, problem će biti prosleđen IT službi Telenora, i u krajnjem slučaju, provajderu usluge (kompanija Seven).