
NiMH baterija na punjac za Li-Ion za motorolu v980?
NiMH baterija na punjac za Li-Ion za motorolu v980?
Danas sam bio u jednoj prodavnici baterija u BG.Elem pre neki dan sam tamo pazario bateriju za moj V980 tel. i kupio neku bateriju za koju mi je prodavacica rekla da je za C975 ali mozda ce raditi i na ovom.OK ovaj tel i nije nesto popularan pa mi jeste problem da nadjem bateriju.Uzmem ja to, pogledam je blago i otprilike to je to, oblik dimezije kontakti i itd.Tada mi je tel bi na serisu pa ga nisam mogao poneti.Elem stigne tel sa servisa ja ubacim bateriju, aj nece da se ukljuci, stavim ja to na punjac, a on meni prijavi "unable to charge".Izvadim bateriju i vidim NiMH, pogledam na netu i za C975 treba Li-Ion.Ajd odoh danas da reklamiram, zovne prodavacica servisera, i on njoj objasni da to sto je NiMH nema veze, da i ta NiMH ima Li-Ion-a u sebi, i da ja zezam.Kaze moj punjac ne valja.Meni ovu matoru bateriju puni bez problema.Kazem ja njoj da punjaci za Li-Ion ne mgu puniti NiMH, ona meni nisi u pravu, serviser tako kaze a on ovo dugo radi.I sta ja sad da radim?Pre svega posto mi baterije nisu field of expertise, da li sam ja u pravu?Koliko sam pre citao na tu temu trebalo bi da jesam, mada mozda gresim.I ako ima neka dobra dusa da mi objasni za slucaj da jesam u pravu zasto se NiMH ne moze puniti punjacima za Li-Ion ili makar link, pokusao sam pretragu po ES-u i nisam nasao
..I ako neko zna i ako moze neka mi posalje adresu neke prodavnice baterija za mob na PM da ne zloupotrebljavamo forum.

pri3rak, punjač ne bi trebalo da ima veze sa tipom baterije (u opštem slučaju to je najobičniji ispravljač - trafo, grec, kondenzator (tradicionalna varijanta) ili u novije vreme chooper (SMPS ili ti Switch-Mode Power Supply) što se svodi na isto). Sama kontrola punjenja nije u punjaču, već u telefonu. Znači, najverovatnije su ti ladno uvalili neispravnu bateriju.
Setih se još nečega: davno beše, Siemens C35 (NiMH baterija) i S35 (Li-ION baterija). Punjač isti za oba modela. Baterija i jedna i druga radile u oba modela. Jedina razlika je bila u tome što je C35 imao u meniju stavku Battery Care, a S35 ne (zato što Li-ION ne zahteva ciklusiranje, dok NiMH treba povremeno ciklusirati, tj. isprazniti pa napuniti).
Setih se još nečega: davno beše, Siemens C35 (NiMH baterija) i S35 (Li-ION baterija). Punjač isti za oba modela. Baterija i jedna i druga radile u oba modela. Jedina razlika je bila u tome što je C35 imao u meniju stavku Battery Care, a S35 ne (zato što Li-ION ne zahteva ciklusiranje, dok NiMH treba povremeno ciklusirati, tj. isprazniti pa napuniti).
K750+W950+K550 (W610 SW)+More...
Veliko hvala na odgovorima obojci!
@rixxon vidim da se razumes
.Pa znam sta je ovaj stari model punjaca.To je u stvari obican ispravljac.Trafo koji snizava napon u odnosu broja namotaja primar/sekundar, grec, 4 diodice koje rade polutalasno ispravljanje i kond. za neku primitivnu stabilizaciju (ako se dobro secam), e gnjavise to nas na elektronici 2.Sto se ovih prekidackih tice to pojma nemam, to uce elektronicari na energetskoj, a pre su pored njih ucili i automaticari, mi sa telekoma znamo samo da to cudo radi u impulsnom rezimu, a ostalo je misterija za nas.Elem da ne davim.Da predjem na stvar.
Prodavacica je bateriju testirala mereci joj napon.Pazi ja svakako nisam strucan za ovo, ali napon sam po sebi bas nista ne znaci.Baterije se mere pod nekim opterecenjem, svako ko je ikada imao nekih problema sa akumulatorom koje nije resavao kupovinom novog je to mogao da vidi, a mi pogotovu na elektricnim merenjima.Pa mi je bilo jako smesno kada mi je rekla da je baterija OK.Pazi mozda i jeste, ako bi napon bio neodgovarajuc, to bi znacilo ili da je baterija ili prazna (a inace ispravna) ili mortus, ovako je spremna za sledeci test.
Ono sto ja mislim, mada mozda gresim jeste to da ta baterija ima 4 kontakta.2 su +/- a ova dva verovatno rade neku identifikaciju baterije koju ova ne prolazi.Ja ne znam sta se njoj ne gadja.Da li je to vrednost napona i struje, ili baterija ima na neki nacin metod identifikacije, koji govori koji je ona tip ili slicno.
@rixxon vidim da se razumes

Prodavacica je bateriju testirala mereci joj napon.Pazi ja svakako nisam strucan za ovo, ali napon sam po sebi bas nista ne znaci.Baterije se mere pod nekim opterecenjem, svako ko je ikada imao nekih problema sa akumulatorom koje nije resavao kupovinom novog je to mogao da vidi, a mi pogotovu na elektricnim merenjima.Pa mi je bilo jako smesno kada mi je rekla da je baterija OK.Pazi mozda i jeste, ako bi napon bio neodgovarajuc, to bi znacilo ili da je baterija ili prazna (a inace ispravna) ili mortus, ovako je spremna za sledeci test.
Ono sto ja mislim, mada mozda gresim jeste to da ta baterija ima 4 kontakta.2 su +/- a ova dva verovatno rade neku identifikaciju baterije koju ova ne prolazi.Ja ne znam sta se njoj ne gadja.Da li je to vrednost napona i struje, ili baterija ima na neki nacin metod identifikacije, koji govori koji je ona tip ili slicno.
Jaću sad malo da nagađam, ali neko od servisera mobilnih bi verovatno mogao dati konkretniji odgovor. Vrlo je verovatno da savremene baterije imaju sopstveni mikrokontroler koji komunicira sa matičnom pločom telefona preko I2C ili 1-wire protokola (otud onaj dodatni kontakt ili par kontakata). Tako telefon može identifikovati bateriju, utvrditi njen status.. itd. itd. Elektronikom se bavim iz hobija, al eto, nisam bio u prilici da rasturam bateriju mobilnog (osim neke prastare, dok su se još vibro-motorići ugrađivali u baterije
). Očito ti nisam puno pomogao. Sačekaj nekog servisera da ti odgovori. Pozdrav!

K750+W950+K550 (W610 SW)+More...
- phone market
- Entuzijasta
- Postovi: 248
- Pridružio se: Ned, 02. Jul 2006. 21:34
- Lokacija: Odzaci - Srbija
- Kontakt:
1. v980 je isto sto i c975 samo je prvi na preklop a drugi ne.
2. punjac kojim se puni i v980 i c975 je motorolin punjac koji se koristio na motorolinim telefonima jos pre 3 ili 4 godine cini mi se od v66 pa na dalje, a te baterije nisu sigurno bile li-ion tako da punjac nema veze sa tim da li puni li-ion ili nimh bateriju.
3. sve baterije novije generacije pored + i - pola imaju bar jos jedan kontakt na bateriji jer sve nove baterije u sebi imaju dosta elektronike jer setite se kako bi telefon npr kod sonyericssona mogao da izracuna koliki procenat baterije je potrosen ili kod motorole da odredi status baterije
digresija - tu dolazimo do zakljucka da nove baterije ne treba puniti kao pre 12 sati dok se formiraju vec je dosta samo isprazniti i napuniti bateriju do kraja - tako ce ti uvek pokazivati pravi status baterije kad odes u tu opciju.
4. vec 5 godina radim ovaj posao i izmedju ostalog prodajem i baterije i desava mi se da i nove baterije ne valjaju i to bez obzira na voltazu. jednom mi je baterija npr pokazivala i 4,1 (telefon pali na 3,6) a telefon nije hteo da upali ili se desava da baterija perfektno radi dok se ne isprazni a kad se isprazni i covek stavi da formira njoj voltaza toliko padne da se nemoze dici u opste. na svu srecu u poslednje vreme veleprodaje iz kojih se snabdevam su vrlo fleksibilne i daju mogucnost da se zamene baterije i to do pola godine od kad se kupi baterija.
5. problem unable to charge kod motorole je jako cest i obicno je problem u punjacu ako nije do punjaca onda je hardverski
moram da priznam da nisam detaljno procitao sta ste sve pisali ali ti je moj predlog da odes do prodavca i da ti on zameni tu bateriju pa makar morao da cekas koji dan
2. punjac kojim se puni i v980 i c975 je motorolin punjac koji se koristio na motorolinim telefonima jos pre 3 ili 4 godine cini mi se od v66 pa na dalje, a te baterije nisu sigurno bile li-ion tako da punjac nema veze sa tim da li puni li-ion ili nimh bateriju.
3. sve baterije novije generacije pored + i - pola imaju bar jos jedan kontakt na bateriji jer sve nove baterije u sebi imaju dosta elektronike jer setite se kako bi telefon npr kod sonyericssona mogao da izracuna koliki procenat baterije je potrosen ili kod motorole da odredi status baterije
digresija - tu dolazimo do zakljucka da nove baterije ne treba puniti kao pre 12 sati dok se formiraju vec je dosta samo isprazniti i napuniti bateriju do kraja - tako ce ti uvek pokazivati pravi status baterije kad odes u tu opciju.
4. vec 5 godina radim ovaj posao i izmedju ostalog prodajem i baterije i desava mi se da i nove baterije ne valjaju i to bez obzira na voltazu. jednom mi je baterija npr pokazivala i 4,1 (telefon pali na 3,6) a telefon nije hteo da upali ili se desava da baterija perfektno radi dok se ne isprazni a kad se isprazni i covek stavi da formira njoj voltaza toliko padne da se nemoze dici u opste. na svu srecu u poslednje vreme veleprodaje iz kojih se snabdevam su vrlo fleksibilne i daju mogucnost da se zamene baterije i to do pola godine od kad se kupi baterija.
5. problem unable to charge kod motorole je jako cest i obicno je problem u punjacu ako nije do punjaca onda je hardverski
moram da priznam da nisam detaljno procitao sta ste sve pisali ali ti je moj predlog da odes do prodavca i da ti on zameni tu bateriju pa makar morao da cekas koji dan
Phone market
sve za vas mobilni telefon
sve za vas mobilni telefon
Da, na tu elektroniku u bateriji sam mislio... Na primer, može se očitati i temperatura same baterije zahvaljujući senzoru u istoj (SE).
pri3rak, malo sam se raspitivao, evo šta bi trebalo (po mom mišljenju) da uradiš:
Rekao si već da tvoj punjač tvoju staru bateriju u istom telefonu puni bez problema. Znači nije do punjača, nije do hardware-a na samom telefonu. Ostaje baterija.
Uzmi unimer (od nekoga ako nemaš) i izmeri napon na bateriji (između + i -, trebalo bi da su označeni). Dešava se da se nove baterije usled dugog stajanja isprazne (samopražnjenje). Čak je bilo slučajeva da napon padne na 0.0V. Baterija u takvom stanju pretstavlja kratak spoj (povukla bi enormno veliku struju punjenja, što bi sigurno oštetilo kola za punjenje na samoj ploči telefona). Zato telefon odbija da aktivira punjenje baterije - štiteći samog sebe.
Rešenje je da se baterija "oživi" nekim spoljnim ispravljačem. Najbolje je za tu svrhu koristiti laboratorijski ispravljač na kome se može precizno zadati napon i ograničiti struja. U nedostatku istog, poslužiće bilo kakav izvor od 4.5V. Spojiš + na + a - na - i držiš 20 sec pa ponovo izmeriš napon na bateriji. Tako doguraš malo po malo (nemoj dugo da je držiš na naponu, može baterija da se pregreje i da ti rikne) do 2.5 - 3.0V. Posle toga bi trebalo normalno da može da se puni u telefonu.
Aj probaj, pa javi šta si uradio.
Pozdrav.
pri3rak, malo sam se raspitivao, evo šta bi trebalo (po mom mišljenju) da uradiš:
Rekao si već da tvoj punjač tvoju staru bateriju u istom telefonu puni bez problema. Znači nije do punjača, nije do hardware-a na samom telefonu. Ostaje baterija.
Uzmi unimer (od nekoga ako nemaš) i izmeri napon na bateriji (između + i -, trebalo bi da su označeni). Dešava se da se nove baterije usled dugog stajanja isprazne (samopražnjenje). Čak je bilo slučajeva da napon padne na 0.0V. Baterija u takvom stanju pretstavlja kratak spoj (povukla bi enormno veliku struju punjenja, što bi sigurno oštetilo kola za punjenje na samoj ploči telefona). Zato telefon odbija da aktivira punjenje baterije - štiteći samog sebe.
Rešenje je da se baterija "oživi" nekim spoljnim ispravljačem. Najbolje je za tu svrhu koristiti laboratorijski ispravljač na kome se može precizno zadati napon i ograničiti struja. U nedostatku istog, poslužiće bilo kakav izvor od 4.5V. Spojiš + na + a - na - i držiš 20 sec pa ponovo izmeriš napon na bateriji. Tako doguraš malo po malo (nemoj dugo da je držiš na naponu, može baterija da se pregreje i da ti rikne) do 2.5 - 3.0V. Posle toga bi trebalo normalno da može da se puni u telefonu.
Aj probaj, pa javi šta si uradio.
Pozdrav.
K750+W950+K550 (W610 SW)+More...
@rixxon Veliko hvala na ulozenom trudu!Prodavacica je vec na moje oci izmerila napon na bateriji i konstntovala je da je baterija OK.Ajde da ne ulazim u neku raspravu oko ovoga.Tako imala je makar pocetni uslov da nije bas mortus.Koliko se secam napon je bio nesto iznad 3V, koliko tacno ne secam se.Inace spremajuci se za verbalni obracun sa njom hteo sam i sam da premerim bateriju kako napon, tako i struju pod opterecenjem, tj kada je na bateriju nakacen neki otpornik, ali sam bio u tolikoj guzvi da nisam stigao.
Inace ovaj savet koji si mi dao za ovaj specifican slucaj moze da mi bude koristan u nekom drugom slucaju jer to stvarno nisam znao.Imam i unimer(e) i napajenje kome mogu podesavati parametre tako da cu ovo zahvaljujuci tebi moci da primenjujem ako zatreba.
Inace evo sta se dogodilo.Juce sam otisao u prodavnicu i najnormalnije su mi zamenili bateriju za li-ion model.Nova baterija je proradila odmah, podigla je telefon, i pristala na punjenje.U pitanju je neka maxcell baterija, verovatno neki kinez.
Malo mi je bilo cudno, kada god dodjem u tu prodavnicu druga prica.Prvo, kazu imamo bat za v980 i ona kosta 650din.Sledeci put nemamo za v980 vec za c975, ali to je mozda isto probaj i ona je 690din.Sledeci put, zovi sutra trenutno ne znam.Zovem, a kao me se ne secaju, iako im u radnju mozda udje mozda 10 ljudi dnevno,a bas me zanima koliko njih se zanima za motorolu v980, kojaovde bas i nije previse popularna, ali ajde da ne tupim.Posle baterija je OK, ako je vratim odbice mi od plate, serviser kaze da u nimh ima i li-ion i to je kao isto.Zovi sutra mozda dodje nova.Sutra, baterija stigla, vise nema price oko odbijanja od plate, zamene mi bateriju i nikom nista.E nije meni jasno, cemu ovolika komplikacija.
@phone market Stvarno mi je blo zadovoljstvo da cujem nekoga ko se ozbiljno bavi ovim poslom!I veliko hvala za savete i to sto sam naucio nesto novo od tebe.
Inace imam i neke nove/stare probleme sa ovim telefonom, ali za to cu otvoriti novu temu, da ljudi koji ovo gledaju zbog baterije ne citaju nesto st veze nema sa ovime.
Jos jednom veliko hvala svima!
Inace ovaj savet koji si mi dao za ovaj specifican slucaj moze da mi bude koristan u nekom drugom slucaju jer to stvarno nisam znao.Imam i unimer(e) i napajenje kome mogu podesavati parametre tako da cu ovo zahvaljujuci tebi moci da primenjujem ako zatreba.
Inace evo sta se dogodilo.Juce sam otisao u prodavnicu i najnormalnije su mi zamenili bateriju za li-ion model.Nova baterija je proradila odmah, podigla je telefon, i pristala na punjenje.U pitanju je neka maxcell baterija, verovatno neki kinez.
Malo mi je bilo cudno, kada god dodjem u tu prodavnicu druga prica.Prvo, kazu imamo bat za v980 i ona kosta 650din.Sledeci put nemamo za v980 vec za c975, ali to je mozda isto probaj i ona je 690din.Sledeci put, zovi sutra trenutno ne znam.Zovem, a kao me se ne secaju, iako im u radnju mozda udje mozda 10 ljudi dnevno,a bas me zanima koliko njih se zanima za motorolu v980, kojaovde bas i nije previse popularna, ali ajde da ne tupim.Posle baterija je OK, ako je vratim odbice mi od plate, serviser kaze da u nimh ima i li-ion i to je kao isto.Zovi sutra mozda dodje nova.Sutra, baterija stigla, vise nema price oko odbijanja od plate, zamene mi bateriju i nikom nista.E nije meni jasno, cemu ovolika komplikacija.
@phone market Stvarno mi je blo zadovoljstvo da cujem nekoga ko se ozbiljno bavi ovim poslom!I veliko hvala za savete i to sto sam naucio nesto novo od tebe.
Inace imam i neke nove/stare probleme sa ovim telefonom, ali za to cu otvoriti novu temu, da ljudi koji ovo gledaju zbog baterije ne citaju nesto st veze nema sa ovime.
Jos jednom veliko hvala svima!