tomas.hokenberi napisao:Banega, nije mi jasno sta ti nije jasno na sumarnom prikazu. Na sumarnom prikazu se uvek prikazuje ostvareni prenos u kB, ne "tarifirani kB". Da pojednostavim. .
Pa nije im u redu prikaz, eto to mi nije jasno. Ako se placa toliko i tliko mora da se napise i zasto, tj tacno da se obracuna. Razumem ja sta ti meni pricas, ali to nije ispravno.
igibg80 napisao:Miodraze, tvoj predlog sam ja vec realizovao, samo u malo drugacijem obliku.NIsam isao da se cenjkam, nego sam platio nesporni deo racuna koji ukljucuje i ovu sicu od kilobajta, ali po drugacijoj formuli. Dakle ja vec jesam dao deo novca koji oni potrazuju, sto sam i bio u obavezi po zakonu o telekomunikacijama.
Svakako cu vas obavestiti o ishodu
Mislim da spor dobijas lagano. Ako ne pise nigde da naplacuju po zapocetoj konekciji prenosa podataka vec po kolicini prenosa podataka, a zaokrugljuju ga sa 0.36 na 100, onda mora da stoji ukupan broj prenetih podataka i tako ga naplatiti. Onde stoji 363Kb i to je 363X1.26d. Prica jasna ko dan.
Banega napisao:Mislim da spor dobijas lagano. Ako ne pise nigde da naplacuju po zapocetoj konekciji prenosa podataka vec po kolicini prenosa podataka, a zaokrugljuju ga sa 0.36 na 100, onda mora da stoji ukupan broj prenetih podataka i tako ga naplatiti. Onde stoji 363Kb i to je 363X1.26d. Prica jasna ko dan.
Bojim se da to samo tako tebi deluje. Daleko je od toga da glatko dobija spor.
Obracunski interval Tomase, predstavlja podatak koliko ce se obracunskih jedinica grupisati u jednu celinu-interval. Dakle jedan obracunski interval u romingu definisan je kao kolicina od 100 obracunskih jedinica, u ovom slucajku kilobajta.Obracunska jedinica je 1 kb a interval je 100 kb i to je jasno napisano na sajtu, a ta dva termina nemaju ni slicno znacenje.Obzirom da sam ja ugovor potpisao na srpskom jeziku, tako i tumacim pomenute termine.
MOram priznati da sam veoma zacudjen ovom smesnom raspravom o terminologiji, obzirom da pricam sa obrazovanom osobom.
DRugo, sam MTS, putem svog servisa MOJ LISTING sve konekcioje od 0,38 kb zaokruzuje na 0.Sporno je samo sto ja imam 3 listinga sa tri razlicita podatka za odabranu konekciju, podaci idu od 0 ako koristim web sajt, preko 0,38 u listingu iz poslovnice do 1 u listingu koji mi je stigao na kucnu adresu.
Cak i kada kupis cokoladu u recimo Pekabeti, ona ce uvek imati istu cenu i gramazu, a nece ti u jednoj pekabeti reci cokolada je inace 54 dinara ali kod nas je 50 jer mi zaokruzujemo na 50, a druga poslovnica iste fiorme zaokruzuje na 60.
Dakle, za istu konekciju imam 3 razlicite specifikacije,sve od MTS-a, a raspon je od 0 do 1. To tako ne moze.
Sto se tice navedenih clanova opstih uslova, niko ne spori kvalitet usluga, vec cinjenicu da ne moze da se tarifira usluga koja nije pruzena.Telekom nije odgovoran za greske u podacima koje su dostavili drugi operateri, ali je odgovoran za obracun koji se vrsi prema tim podacima.Zato sam ja i platio prenos podataka po poznatim uslovima.
Trenutno sporim samo nacin obracunavanja, a kada budem hteo da sporim podatke koje je drugi operater poslao, obraticu se instituciji koja je nadlezna za to a ne MTS-u.
igibg80, hajde ako ti nije tesko citiraj gde na sajtu ili u ugovoru pise da se 0,38 KB zaokruzuje na 0 kB, odnosno gde si nasao to svoje tumacenje obracunske jedinice.
Tomase, ja nisam ni rekao da na sajtu pise da se zaokruzuje na 0. Ja sam prilozio skinirani odstampani dokument iz web servisa MOJ LISTING u kojem su sporne konekcije zaokruzene na 0. Link ka tom dokumentu imas negde gore u postovima.
odaberes Madjarska, a zatim T mobile, primetices tabelu sa cenovnikom u kojoj je izrazena cena za obracunsku jedinicu GPRS(1Kb) ( cena za jedinicnu kolicinu usluge, izrazena u dinarima, dakle u novcu ) i sledecu stavku koja definise obracunski interval, iyrazen u broju obracunskih jedinica-osnovnih jediinica robe, u ovom slucaju kilobajtima.
Dakle Obracunska jedinica, ili jedinica merenja robe ima svoju cenu u novcu, a interval ima svoju vrednost u kilobajtima
Cak i da si ti u pravu,a nisi, te da su obracunska jedinica i interval jerdno te isto, sasvim je neposteno da se navede cena za 1kb, ukoliko je najmanja kolicina za naplatu 107 dinara. I u ovom slucaju dobijam na sudu, jer cena nije jasno definisana
igibg80, zaokruzivanja na 0 su greska u prikazu na sajtu. Onaj ko je radio formu pogresno je podesio da se odsecaju decimale. Ne zaboravi da imas mt:s "disclaimer" koji kaze da je taj servis "informativnog karaktera" i da je jedini relevantan dokument, itd. itd.
Takodje pogresno si protumacio znacenje cene 1kB postavljeno kod podataka za roming (Madjarska/T-mobile). Prvo nigde ta cena nije nazvana obracunskom jedinicom. To je cena 1 kB i stoji tu samo da bi lakse mogao da poredis sa cenom u domacem saobracaju. Ispod ti je napisano koliko je "obracunski interval", odnosno najmanji moguci inkrement za naplatu.
Dalje 1 kB se moze dalje deliti na bajte, pa sve i da je to "obracunska jedinica" u kontekstu tvoje zamisli, a nije, nema osnove za nekakvo zaokruzivanje. Ti na osnovu informacije da je interval tarifiranja u romingu 100 kB i cene od 1,28 din po kB treba da izracunas da je 100 kB = 128 din, sto je istovremeno i najmanji moguci iznos koji ces platiti u romingu za upotrebu GPRS-a kod T-Mobile HUN. Da si upotrebio Vodafone HUN isto bi platio 1,31x100 kB = 131 din.
Daklem taj podatak ne definise obracunsku jedinicu, onako kako je ti izgleda zamisljas. Nije stavljena cena za 100 kB kao podatak iz cisto prakticnih razloga. Sutra mogu da promene model tarifiranja na 5KB/100kB kao sto je ucinio Telenor pa bi morali da stave cenu za 5KB i cenu za 100kB. Ovako se polazi od pretpostavke da neko ko ume da pronadje taj dokument ume i da pomnozi 1,28 x 100 ili 1,28x 5 i da vidi koji je to iznos.
Videceemo kako ce se na sudu tumaciti zakon o zastiti potrosaca.
Ako si ti u pravu, cena za 1kb je potpuno beskorisna informacija, obzirom da je prava cena jedinicne kolicine robe 107 dinara ( u spornom periodu, danas vec 128 )
Meedjutim ta informacija kupca dovodi u veliku zabludu.
OPet cu upotrebiti slikoviti primer da ti docaram da je obracunska jedinica 1 kb, i zato sa pravom stoji na sajtu.
Opet npr u pekabeti, hoces da kupis pomorandze. Cena je izrazena po kilogramu ( obracunska jedinicA ) ali se pomorandze prodaju samo u paketicima, pa se svaki paketic meri, pa koliko kg toliko dinara, pri cemu na svakom paketicu postoji cena koliko ceo paket kosta.
Sto se tice opstih uslova za aplikaciju moj listig, pise da je za licne potrebe korisnike, ali nigde ne pise da nije relevantan dokument.Svaki dokument i jeste za licne potrebe korisnika.
igibg80, posto iz samog nacina tvog pisanja vidim da si obrazovan i to poprilicno, a i iz pristojnosti, ne mogu da kazem da si glup, ali si lud u svakom smislu te reci (shvati i pozitivno, ne zelim ni pod tackom razno da te vredjam).
Evo da upotrebim tvoj primer sa pomorandzama... super, zamisli udjes u prodavnicu i kazes dacete mi 2 pomorandze (ukupna tezina 320 grama), prodavac na to kaze, prodajemo samo kilogram. Ti hteo ne hteo, mozes da uzmes te 2 pomorandze, i da platis punu cenu za 1 kg, ili da uzmes pomorandzi toliko da ih bude za 1 kg.
E sad, po tvom pisaniju, zakljucujem da si vrlo spreman i naostren na sudjenje... Ok, ajde sto ce da te kosta, ocito imas para, pa te svrbe, tvoj problem. Da ti kazem kako sud radi - Telekom ce da te tuzi za neizmirenje obaveza. To je mandatna kazna, i samo ce da ti je uruce. Nema sudjenja, presuda se donosi po ekspresnom postupku, odnosno, vec je i doneta. Sudjenje ide, tek ako ti pokrenes privatnu tuzbu protiv Telekoma. S obzirom da se radi o drzavnoj firmi, iako teoretska sansa postoji, prakticna sansa da dobijes je izmedju nikakve i mizerne, bliza ovoj drugoj. Mislim, vise sansi imas na Loto-u.
igibg80, slažem se da su ti šanse vrlo male, ali ako imaš para, vremena i živaca, probaj sa sudom. Možda te posle i pamtimo kao Bosmana. Kao što je on promenio način transfera igrača, tako možda ti promeniš način tarifiranja. Sala, nadam se da se ne ljutiš. U svakom slučaju, svi ti želimo sreću. I obavezno piši ovde šta se dešava.
igibg80, trebalo je ipak malo jace da se informises oko operatera, koristis MTS sto odprilike govori o tebi kao "lezernom" korisniku koji ne menja cesto navike, nije zahtevan oko usluge, prevashodno te interesuje cena kao i neredovno placanje racuna a da te ne iskljuce, tako nesto odprilike nemoj da se ljutis
I sad si dosao ovde gde smo vec svi taj MTS opljuvali dosta puta kao drzavnu firmu prepunu javasluka i unutar a i prema korisnicima, i zalis se kako su te zaj***li, kako ne pise sto treba da pise, kako im je listing nepregledan i neprecizan..
Dobar si decko ali idi plati racun ili menjaj operatera
igibg80, što se tiče iskazivanja tih informacija o kojima pričaš, to je sve po zakonu i pravilima tržišta. Tebi se to ne sviđa, realno ne sviđa se ni meni, ali tako jeste. Koliko godina smo plaćali usluge a da nismo jasno znali kolika je realna cena jer PDV nije bio uračunat i jasno iskazan? Da ne pominjem sitna slova na dnu stranice gde stoje informacije o zaokruživanju i ostale gluposti. Koliko puta ste očekivali račun od npr. 1000 dinara a ispostavi se da treba da platite nekoliko stotina više na ime PDV-a i viška potrošenog saobraćaja koji se neplanirano pojavio zbog zaokruživanja? To se svima desilo... Tek od početka 2011. godine se cene prikazuju sa uračunatim PDV-om, po novom zakonu o zaštiti potrošača.
Možeš da tužiš Telekom i ja ti držim palčeve da pobediš u sporu, ali naš zakon je namerno napravljen da bude kvaran kao šupalj zub da bi se namagarčili korisnici kao ti.
Ljudi, cenim sva vasa misljenja, ali da ne bude da samo spominjem zakon, a da ne avodim na sta tacno mislim...evo dolava zakona na koji se pozivam : ZAkon o zastiti potrosaca od 12 oktobra 2010.
Дужност истицања цене
Члан 6.
Трговац је дужан да, осим ако овим законом није другачије прописано, на недвосмислен, читак и лако уочљив начин, у валути која је законито средство плаћања у Републици Србији, истакне:
2) јединичну цену робе;
3) јединичну цену услуге, ако се цена услуге рачуна по јединици мере пружене услуге;
4) цену по часу или другој јединици времена, ако се цена услуге рачуна по часу пружене услуге;
5) додатне трошкове у вези с пружањем услуге.
Оглашавање продајне цене
Члан 14.
Трговац је дужан да приликом оглашавања наведе укупну продајну цену робе и/или услуге и јединичну цену робе и/или услуге, осим у случајевима из члана 13. овог закона.
Ако се цена услуге рачуна по јединици времена, трговац је дужан да приликом оглашавања наведе продајну цену услуге и цену по јединици времена.
Дужност обавештавања пре закључења уговора
Члан 16.
Трговац је дужан да пре закључења уговора о продаји робе или пружању услуга, потрошача на јасан и разумљив начин, обавести о:
3) продајној цени или начину на који ће се продајна цена обрачунати ако се због природе производа продајна цена не може утврдити, као и о свим додатним поштанским трошковима и трошковима транспорта и испоруке и могућности да се ти трошкови могу ставити потрошачу на терет;
Забрана непоштеног пословања
Члан 19.
Забрањено је непоштено пословање.
Трговац сноси терет доказивања тачности података у вези са производом, које је дао пре, за време и након закључења уговора.
Члан 20.
Пословање је непоштено:
Трговац битно нарушава економско понашање потрошача ако својим пословањем битно умањује способност потрошача да разборито одлучује, услед чега потрошач доноси економску одлуку коју иначе не би донео.
У непоштено пословање се убраја и повреда дужности обавештавања потрошача из члана 16. овог закона, као и повреда дужности обавештавања потрошача о његовим правима у складу са овим законом, у вези са:
3) означењем цена;
Обмањујуће пословање
Члан 21.
Под обмањујућим пословањем, у смислу овог закона, сматра се пословање трговца којим наводи потрошача да донесе економску одлуку коју иначе не би донео, тако што му даје нетачна обавештења или на други начин доводи или прети да доведе просечног потрошача у заблуду у погледу:
4) цене или начина на који је обрачуната или постојања одређених погодности у погледу цене;
Обмањујуће пословање обухвата и стварање општег утиска којим се просечни потрошач наводи да донесе економску одлуку коју иначе не би донео, без обзира на тачност обавештења која су му дата.
Пропуштање којим се обмањују потрошачи
Члан 22.
Обмањујуће пословање пропуштањем трговца да предузме одређење радње постоји када трговац, узимајући у обзир све околности случаја, просторна и временска ограничења употребљеног средства комуникације и допунске мере које је предузео у циљу обавештавања потрошача:
1) ускрати потрошачима битна обавештења која су просечном потрошачу потребна за разумно одлучивање, чиме наводи или прети да наведе просечног потрошача да донесе економску одлуку коју иначе не би донео;
2) скрива битне информације или информације пружа неблаговремено или на нејасан, неразумљив или двосмислен начин или када пропусти да истакне пословну сврху свог обраћања потрошачима чиме наводи или прети да наведе просечног потрошача да донесе економску одлуку коју иначе не би донео.
Тумачење уговорних одредаба
Члан 45.
Спорне одредбе потрошачког уговора треба тумачити у корист потрошача.
Неправична уговорна одредба
Члан 46.
Неправичне уговорне одредбе су ништаве.
Неправичном уговорном одредбом сматра се одредба уговора која:
3) за последицу има околност да се извршење уговора значајно разликује од онога што је потрошач основано очекивао;
Члан 48.
Уговорне одредбе за које се претпоставља да су неправичне уговорне одредбе ако се не докаже другачије су одредбе чији предмет или последица јесте:
11) давање овлашћења трговцу да једнострано мења садржину уговорних одредаба, укључујући обележја робе или услуга;
12) једнострана измена уговорних одредаба које су потрошачу саопштене на трајном носачу записа (трајном медијуму), саопштавањем нових одредаба са којима се потрошач није сагласио путем средстава комуникације на даљину.
Поверавање извршења услуге трећем лицу
Члан 70.
Трговац може да повери извршење услуге трећем лицу ако из уговора или природе посла не произлази нешто друго.
У случају из става 1. овог члана, трговац је одговоран за извршење и саобразност услуге.
Обавеза обавештавања
Члан 73.
Ако се приликом или након закључења уговора утврди да с обзиром на цену, вредност и друга обележја услуге или друге околности, услуга очигледно не одговара потребама потрошача или да је њена цена значајно виша од износа који је потрошач могао разумно да очекује, трговац је дужан да без одлагања обавести потрошача о томе.
Ако трговац не може о чињеницама из става 1. овог члана да обавести потрошача у примереном року или ако трговцу потрошач не упути непоходна упутства, трговац мора обуставити вршење услуге, осим ако се основано може претпоставити да потрошач има намеру да се вршење услуге настави.
У случају да се трговац не придржава обавеза из ст. 1. и 2. овог члана сматра се да пружена услуга није саобразна уговореној услузи.
Саобразност услуге
Члан 80.
Трговац је дужан да потрошачу пружи услугу која је саобразна уговореној.
Услуга није саобразна уговореној ако:
5) не одговара очекивањима која су основана с обзиром на природу услуге и јавна обећања трговца у погледу посебних својстава услуге, а нарочито ако су учињена огласом;
@SVI
NIsam hteo dalje da vas gnjavim, posto je stvarno bilo klin-ploca varijanta, pa je diskusija izgubila na zanimljivosti, ali evo sta se desilo u medjuvremenu :
Prosle nedelje sastavim prijavu na 3 strane i odem u trzisnu inspekciju.Na salteru, dezurni trzisni inspektor procita prijavu i ima sta da mi kaze : " Naravno da si ti u pravu, nisi jedini, znamo za problem, idi predaj u pisarnicu da se zavede, obavesticemo te"
Inace, ne znam zasto mi ranije nije palo na pamet da se obratim trzisnoj inspekciji, posto su oni u stvari jedina, i jedino ispravna adresa na koju se treba obratiti. Ukoliko na web strani ratel-a procitate za sta su nadlezni, shvaticete da njihova oblast i nije zastita prava potrosaca.Prigovor koji sam njima poslao, jos je u obradi.
JOs jedna stvar mi je zapala za oko, pa molim da i vi , ukoliko ste u mogucnosti proverite na vasim racunima sledeci detalj :
Na poledjini racuna imate stavku ROAMING, pa podstavku GPRSRoaming.
Na svim racunima u poslednjih 7 godina, koliko sam u MTS, a cuvam sve racune stoji GPRS Roaming (kb) - dakle vrednost se izrazava u kilobajtima.
Zanimljivo. Obavestavaj ti kako stvari teku. Evo, ja sam nasao jedan, to je racun za 11.2011. i nema da pise (kb). Zasto mislis da bi to moglo da se iskoristi?
* maloprodajna cena sa uključenim PDV-om. Dinarske cene modela se dele sa prodajnim efektivnim kursom NBS koji se ažurira na svakih nekoliko dana. Plaćanje ISKLJUČIVO u dinarskoj protivvrednosti.