Promeniti operatera i zadrzati broj

novosti i informacije vezane za mobilne komunikacije, domaće operatore i njihove usluge

Da li cete preneti broj na drugu mrezu, kada se omoguci prenosivost broja (number portability)?

Da, jedva cekam, biracu najpovoljnije pakete i tarifne modele
83
75%
Ne, to me ne zanima.
27
25%
 
Ukupno glasova: 110

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Promeniti operatera i zadrzati broj

Post od MB maneken »

Dolaskom trećeg operatora ovo sve više ima smisla... Mada je RATEL ovu opciju trebao da uvede davno.

snebivljiva azdaja
Entuzijasta
Entuzijasta
Postovi: 212
Pridružio se: Sre, 13. Dec 2006. 09:48
:: iPhone 14 Pro
Lokacija: DK

Post od snebivljiva azdaja »

To je vrlo dobra ideja, pogotovo sto nije potrebno obavestavati sve redom o promeni broja. Naravno, u svetu to nije dz. Samo, ne znam kako ce to kod nas resiti, jer nasi operateri imaju pozivne brojeve.

Koren
Mobil poznavalac
Mobil poznavalac
Postovi: 670
Pridružio se: Ned, 16. Apr 2006. 09:09
:: Samsung Note 2
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od Koren »

Veoma korisna opcija, dosta bi olaksala prelazak sa mreze na mrezu. Mnogi ljudi odbijaju da naprave taj potez bas zbog toga sto gube svoj broj. Mislim da bi bilo ok da ova nasa 3 operatera to uvedu...

PozZ

VeNoM
V.I.P. MobilniSvet.com
V.I.P. MobilniSvet.com
Postovi: 5064
Pridružio se: Čet, 06. Jul 2006. 20:36
:: Sony Xperia Z5P
:: Sony Xperia Z
Lokacija: Jagodina

Post od VeNoM »

zadrzati stari i uzeti novi.zašto?
šta ako se razočaras u novog koji ne ispadne ono čemu si se nadao
Nokia:2X7110,7650,2X3310,N95-8GB,X6!
Motorola:MpX200,MpX220! SonyEricsson:T28,P910,W950,X1,X Z, XZ5 Premium!Asus T101, zENpAD7!

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Post od MB maneken »

snebivljiva azdaja napisao:ne znam kako ce to kod nas resiti, jer nasi operateri imaju pozivne brojeve.
Ostaje ti isti pozivni, tako kad zoves npr. 063123456, ti neces znati da li je on na mt:s-u, Mobilkomu ili Telenoru, mada imas ako zelis opciono da ukljucis obavestenje da tom nekom ko zove automat kaze da se vrsi preusmerenje.

Tako da cemo moci da biramo najpovoljnijeg operatera i najmanje cene a broj ostaje, pa oko nam se ne svidja mi se vratimo, samo podnesemo zahtev ponovo.



Samo je potrebna jedna ovakva odluka:

http://www.telekom.hr/Default.aspx?sec=34

8)

snebivljiva azdaja
Entuzijasta
Entuzijasta
Postovi: 212
Pridružio se: Sre, 13. Dec 2006. 09:48
:: iPhone 14 Pro
Lokacija: DK

Post od snebivljiva azdaja »

U Danskoj broj moze bez problema da se prenosi s jednog operatera na drugi. Ali... To se placa (ne nesto drasticno), i ne moze se preneti pre-paid jednog operatera na pre-paid plan drugog. Moze pre-paid na post-paid istog ili drugog operatera, i post-paid jednog na post-paid drugog. Naravno, tu je gomila zackoljica, nema prenosenja kredita, otkazni rok (mesec-dva, zavisi od operatera)... To znam jer sam nameravala da se prebacim s Telie na TDC, ali sam odustala.

misternobg
Redovni učesnik
Redovni učesnik
Postovi: 193
Pridružio se: Ned, 20. Avg 2006. 09:10
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Post od misternobg »

Nadam se da ce u Srbiji uvesti kao u Hrvatskoj sto je uvedeno u septembru, prenosivost broja iz mreze u mrezu. Ne znam da li ce samo broj moci da se prenese ili i pozivni broj ali da bude druga mreza? U Spaniji napr. imas i svoj pozivni broj, naravno nema bas svaki pojedinac svoj pozivni ali ima vise pozivnih brojeva koji pocinju uglavnom sa sesticom, tako da nije vazno kod kog operatera imas broj i to onaj ko te zove uglavnom ne zna, ali ti dobro znas kome placas racun.

miodrage
WP_guru
WP_guru
Postovi: 11662
Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
:: iPhone 14 Pro Max
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Post od miodrage »

Sto se mene tiche ovo je dobra stvar, ali bih voleo da imam neki test period. Iskreno trenutno sam zadovoljan Telekomom, jedino sto sad pokusavam da nagovorim kolege sa posla da se prebacimo svi u sistem "0 u grupi" pa da ubacim tu jos neke ljude koje cesto zovem i voila :) Zbogom placanju :)
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!

Akki
Ex-Moderator
Ex-Moderator
Postovi: 2147
Pridružio se: Sub, 09. Okt 2004. 11:03
Lokacija: Begis

Post od Akki »

Izbrisan off i postovi sa nagadjanjima bez argumenata... :wink:
Ne pruzam podrsku putem privatnih poruka...

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Post od MB maneken »

Posto treci pocinje, ovakva usluga bi sad legla kao guza na nošu :), gledam sajt RATEL-a

http://www.ratel.org.yu/

jos uvek nista...

gargamel4
Expert
Expert
Postovi: 2746
Pridružio se: Čet, 02. Mar 2006. 08:37
Lokacija: Beograd

Post od gargamel4 »

Glasao sam za prvu opciju, ali pored svega pozitivnog što ste pomenuli, jel znate šta je tu negativno?

Što više nećemo moći da se pohvatamo ko je na kojoj mreži, i što će one jeftinije tarife u okviru mreže izgubiti poentu (ali ih neće nestati). tj. na Telekomu si, i zoveš nekog za koga znaš da je do juče isto bio na Telekomu, ali on je od danas na VIPu, i pričanje od 4 din./min više nije 4 nego je sad 7 (bez PDVa) ili zbog specifičnosti njegovog paketa možda i više.

Lepo je moći birati, i apsolutno sam protiv monopola, ali što je više operatera, veća će i zbrka biti, a ovo neće doprineti pojednostavljivanju situacije. Odnosno jedno flat cene za razgovore između mreža su dobra kombinacija. A da nosim 3 postpejd broja samo da bih nešto sitno utedeo nisam lud :wacko:

:)

miodrage
WP_guru
WP_guru
Postovi: 11662
Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
:: iPhone 14 Pro Max
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Post od miodrage »

Pa moze vrlo lako da se uvede automat koji ce kada pozoves neki broj da ti kaze, pozvani broj je na toj i toj mrezi. I onda znas koliko ce razgovor da te ksota. Nije to problem, pitanje je samo volje.
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!

snebivljiva azdaja
Entuzijasta
Entuzijasta
Postovi: 212
Pridružio se: Sre, 13. Dec 2006. 09:48
:: iPhone 14 Pro
Lokacija: DK

Post od snebivljiva azdaja »

miodrage: To je u Danskoj vrlo lepo reseno. Ovde fiksni i mobilni operateri nemaju pozivne brojeve, vec su svi osmocifreni. Zbog toga broj mobilnog telefona moze bez problema da se prenosi s jednog operatera na drugog, a fiksni s jednog kraja zemlje na drugi. E sad, posto mnogi operateri nude povoljniju cenu razgovora u okviru mreze, ti mozes na sajtu da proveris (opcija se zove "proveri broj") da li je konkretan broj u tvojoj mrezi ili ne.

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Post od MB maneken »

Bolji uslovi za korisnike mobilnih telefona od 2008.

Zaštita građana od monopolista

PODGORICA - Pravilnik o izboru i predizboru operatera telekomunikacijskih usluga, trajno će eliminisati monopolski položaj dosadašnjih operatera, kojima su građani do sad bili samo sredstvo za dobru zaradu - kazao je juče ekspert za telekomunikacije, Predrag Boljević, na konferenciji za novinare u organizaciji Centra za zaštitu potrošača (CEZAP).

Pravilnikom će, između ostalog, biti omogućeno pravo svakom korisniku da zadržavajući kompletan broj, može da promijeni operatera.

Boljević je istakao da je telefonski broj neka vrsta lične identifikacije, tako da su se do sada građani veoma teško odlučivali za promjenu operatera, jer je to značilo i promjenu broja.

Novi pravilnik će stupiti na snagu 1. januara 2008., a operaterima je data mogućnost od šest mjeseci da se tehnološki i pravno pripreme.
__________________

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Post od MB maneken »

Evo i zvancno

http://www.agentel.cg.yu/regulativa/2007/Odabir.pdf

jos samo i kod nas. A tek onda ce biti zanimljivo.

batancev
Mobil fan
Mobil fan
Postovi: 390
Pridružio se: Pon, 21. Maj 2007. 20:12

Post od batancev »

za sve zainteresovane evo neceg interesantnog i ako bude srece jos malo pa i stvarnog

http://www.internodium.org/node/2861
Remember, remember
The 5th of November

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Post od MB maneken »

Evo da prenesem tekst, za one koji nece da kliknu iz principa na drugi sajt :wink: :



Regulisanje prenosivosti brojeva u Srbiji
Autor: Vladimir Aleksic • Datum: četvrtak, 16. avgust 2007. [02:55]


Danas, 15. avgust 2007.
Operateri mobilne telefonije u Srbiji čekaju pravilnik za uvođenje usluge prenosivosti brojeva
Sa starim brojem u novu mrežu od naredne godine?
Beograd - Da li će i građani Srbije uskoro osetiti sve blagodeti mobilne telefonije u kojima već uveliko uživaju stanovnici razvijenih zemalja? Osim servisa treće generacije i bogate ponude novih paketa, korisnike mobilnih telefona zanima kada će moći da promene operatera ne odričući se pritom broja do kojeg im je, iz poslovnih ili nekih drugih razloga, veoma stalo. U više od 40 zemalja korisnici mogu da promene operatera, a da ne promene nijednu cifru postojećeg broja. Prevedeno na naš teren to znači da možete biti korisnik, recimo, Telenora, a da imate broj koji počinje sa 064 ili korisnik mreže MTS sa brojem 061. Reč je o usluzi prenosivosti broja koja je u susednoj Hrvatskoj uvedena 1. oktobra prošle godine, a u svetu funkcioniše još od 1997. godine.
- Da bi operateri u Srbiji tu uslugu mogli da ponude potrebno je da se ta oblast reguliše odgovarajućim pravilnikom. Planom rada Agencije za telekomunikacije za 2007. predviđeno je da izrada pravilnika o prenosivosti brojeva počne tokom jeseni i da se, nakon toga, taj dokument nađe na javnoj raspravi kako bi se čulo i mišljenje relevantnih stručnjaka. Za usvajanje konačne verzije pravilnika biće potrebno verovatno oko šest meseci - kaže za Danas Aleksandra Stefanović, savetnik za odnose s javnošću Agencije za telekomunikacije i dodaje da je realno očekivati i primedbe operatera.
Ona podseća da su na srpskom tržištu uglavnom zastupljeni pripejd korisnici koji nisu mnogo zainteresovani da prate tarife tako da je teško očekivati da će pokazati veliko interesovanje za promenu operatera putem prenosivosti broja.
U Mobilnoj telefoniji Srbije potvrđuju da će ponuditi mogućnost prenošenja broja čim se za to budu stekli zakonski uslovi. "Kada regulatorno telo donese odgovarajuću odluku, tada će biti propisan rok za primenu te odluke. To znači da će svi operateri, pa i MTS, morati da omoguće korišćenje te usluge svojim korisnicima", kažu za Danas u MTS.
I u Vip mobajlu planiraju uvođenje nove usluge, koja prema njihovoj oceni može da bude sjajna pogodnost za korisnike. "Mi ćemo biti spremni da novu uslugu, uz jednostavnu proceduru, ponudimo svim korisnicima koji posle promene operatera budu želeli da zadrže svoj prethodni broj mobilnog telefona", kažu u Vipu. U toj kompaniji podsećaju da će uvođenje ove usluge zahtevati od operatera da ispuni određene tehničke uslove, a koje će konkretne aktivnosti i oprema biti neophodni, zavisiće od propisane procedure. U Vipu podsećaju da usluga prenosivosti broja funkcioniše u većini zemalja u kojima posluje Mobilkom Austrija grupa kao deo standardne ponude.
- Telenor ima pozitivan stav prema pružanju usluge prenosivosti broja, ali treba podsetiti da je prilikom prenošenja broja od operatera A do operatera B neophodno znati identitet korisnika, a na srpskom tržištu više od 80 odsto korisnika mobilne telefonije čine neregistrovani pripejd korisnici. Da bi rešila taj problem Crna Gora je, recimo, od 1. marta počela da registruje sve nove pripejd korisnike. Zato je logično pitanje da li treba uvesti uslugu prenosivosti za samo 20 odsto tržišta. Investicije u opremu, sisteme i administraciju prenosivosti brojeva su ogromne. Neophodno je imati jednu bazu podataka koja će u svakom trenutku imati informaciju koji korisnik je kod kog operatera - naglašavaju u kompaniji Telenor i dodaju da veruju da bi Agencija za telekomunikacije pre donošenja bilo kakve odluke o uvođenju prenosivosti broja trebalo da razmisli o obaveznoj registraciji novih pripejd korisnika.
Istraživanje kompanije Analisis pokazuje da usluga prenosa brojeva ipak nije dala očekivane efekte jer su retki primeri da je više od 10 odsto korisnika na nekom tržištu iskoristilo tu uslugu. Glavne prepreke su troškovi prenosa, dug proces, ali i neobaveštenost korisnika o toj mogućnosti. Potpredsednik Sibijonda Brent Kob ocenjuje da su operateri delimično krivi za neuspeh ovog projekta jer su prenosivost brojeva učinili manje atraktivnim. Oni "vezuju" korisnike dvogodišnjim ugovorima čije bi raskidanje prilično koštalo. Takođe, kada korisnik podnese zahtev za prelazak kod drugog operatera, operater mu nametljivo nudi uslove koje ne može da odbije - besplatne ili veoma jeftine telefone, dodatni kredit ili niže tarife. Kob podseća da prekidanje ugovora može koštati i do 175 dolara, a obično je potrebno kupiti i novi telefon jer operateri kodiraju svoje telefone tako da ukupni troškovi prenošenja u nekim zemljama dostignu i cifru od 350 dolara.
Pozitivna i negativna iskustva
Rezultati istraživanja kompanije Analisis pokazuju da je, recimo, u SAD mogućnost prenošenja brojeva prilikom prelaska kod novog operatera iskoristilo samo pet odsto korisnika, a u Britaniji i Italiji manje od 10 odsto. Šampion je Finska gde je za četiri godine čak 55 odsto korisnika menjalo operatere. U Hongkongu je najveći zamah zabeležen u prve tri godine. Japan je prenosivost uveo u oktobru 2006. i već u novembru najveći operater NTT Dokomo izgubio je 17.500 korisnika (najviše zbog usluge prenosivosti), dok je Softbenk stekao 68.700, a KDDI čak 324.900 novih korisnika. U Mađarskoj je, od maja 2004, prednosti nove usluge iskoristilo 155.708 od ukupno oko 10 miliona korisnika. Zahvaljujući prenosivosti Tele2, treći operater u Hrvatskoj, stekao je desetak hiljada novih korisnika nudeći i 55 kuna kredita i povoljne cene telefona. U Francuskoj je od 2003. prenosivost iskoristilo više od milion korisnika.
Komplikovana procedura
Kao što operater nudi povoljnije uslove za "ostanak", tako nudi i slične uslove za prelazak kod njih. Najveći broj operatera prenos broja sprovede u proseku za oko pet dana (u Australiji i SAD to obave za oko dva sata, a u Irskoj za 20 minuta). U većini država prenos se obavlja tako što korisnik podnese zahtev novom operateru koji ceo posao završi sa starim. Stari operater može da blokira prenos broja ukoliko korisnik ima neispunjenih obaveza ili ako mu je već istekao ugovor pa mu je isključen broj. Formira se centralna baza podataka korisnika koji su preneli broj i na osnovu koje operateri usmeravaju pozive i poruke. Pre uspostavljanja poziva onaj ko zove dobija informaciju u kojoj je mreži korisnik kojeg poziva. Ukoliko se posle prenošenja broja predomisli, korisnik mora da sačeka šest meseci da bi se vratio starom operateru.
I. Radak


Sada ce tek biti zanimljivo.

batancev
Mobil fan
Mobil fan
Postovi: 390
Pridružio se: Pon, 21. Maj 2007. 20:12

Post od batancev »

stvarno si neverovatan ali evo ga originalni link iz jucerasnjeg danasa
i mislim da iz principa nije dobro kopirati ovolike tekstove jer zagusuju temu i malo se gubi na preglednosti

http://www.danas.co.yu/20070815/ekonomija1.html#4
Remember, remember
The 5th of November

MB maneken
Banned
Postovi: 619
Pridružio se: Čet, 16. Jun 2005. 16:07

Post od MB maneken »

batancev napisao:mislim da iz principa nije dobro kopirati ovolike tekstove jer zagusuju temu i malo se gubi na preglednosti
Desi se da nestane izvor posle mesec dana, veruj mi znam to iz iskustva. A ovoj tekst vredi svaku rec, jer ovo se ceka godinama i lepo pojasnjava prenosivost broja a mogu se procitati i stvovi sve tri strane.

miodrage
WP_guru
WP_guru
Postovi: 11662
Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
:: iPhone 14 Pro Max
Lokacija: Subotica
Kontakt:

Post od miodrage »

Ne objasnjava jos nista. Sta tu pishe sto nismo i do sada znali. Jedino sad cekamo izmenu Zakona o telekomunikacijama, i da se otpocne sa ovom uslugom. Mene najvise zanima koji ce bespostedan rat operatera za korisnike morati da otpocne. E to jedva cekam.
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!

Odgovori