Ne, ne, sve je ok sa tim linkom - jedino sto ne postoji tool-free broj za Srbiju vec samo za Croatiu i ostale. Sto se tice VIPa, njima je nakon obavestenja o ponistenju garancije srocenog u tri reda poslato pismo sledece sadrzine (izvinjavam se zbog kuka - pismo je prebaceno iz Word-a).
VIP mobile d.o.o., Beograd
PREDMET: Žalba na odluku o poništenju garancije a na osnovu izveštaja ovlašćenog servisa
Poštovani,
moje ime je Nenad Medarević i korisnik sam Vaših usluga bezmalo 3 godine - broj 0303080. Po struci sam elektroničar - serviser elektronskih uređaja još od 1986. godine i od tada servisiram od običnih elektronskih kalkulatora, preko elektronskih pisaćih mašina do personalnih računara od prve XT generacije do današnjih modela.. Ovo ne navodim da bi hvalio sebe već da Vam na samom početku stavim do znanja koliko je moje iskustvo u servisnom poslu i da je svaka reč koju ću ovde napisati potkrepljena upravo time.
Prošle godine obnovio sam dvogodišnji ugovor sa Vašom firmom za paket 325 i izabrao, u to vreme, na sve strane reklamirani HTC Tattoo, uz popriličnu doplatu od skoro 10.000 dinara. U samom startu bio sam razočaran jer taj telefon niti ima kompletan bluetooth, niti zaslužuje cenu po kojoj se prodaje, između ostalog i zbog toga što nema opciju prenosa podataka iz interne memorije u SIM i obrnuto, a što ima i najjednostavniji Nokia telefon. No, moj izbor je bio samo moj i ostalo je da “uživam” u njemu naredne dve godine. Vremenom sam navikao i otkrio čak i neke dobre i inovativne opcije.
Međutim, već posle prvih 6 meseci došlo je do problema sa telefonom. Prvo mi se potpuno gubio signal operatera pa ponovo pojavljivao nakon 10-15 minuta. Da bi ustanovio šta je u pitanju zamenio sam mesta mojoj i supruginoj kartici (ona je 0212130) i ustanovio da je problem u telefonu. Naime i sa njenom karticom nisam imao signal koji se povremeno javljao pa gubio i tako jedno nedelju dana. Tada se sve normalizovalo i ja sam to pripisao “PRETERANOJ OSETLJIVOSTI HTC TELEFONA NA, recimo PRIVREMENO LOŠ SIGNAL SA VAŠE BAZNE STANICE U MOM KRAJU”. To je prošlo i gotovo zaboravljeno.
Ubrzo nakon toga javio se drugi problem. Telefon je sam od sebe (na pr. nalazi se na stolu pored mene ekranom na gore) počeo da zove prvi broj sa liste za brzo biranje – moj kućni broj. Tako je dolazilo do glupih situacija da se javim na poziv i čujem samog sebe kako vičem HALO! sa neminovnim ehom u slušalici. O tome koliko se puta supruga javila na sličan poziv neću ni da nabrajam.
I baš kad sam hteo da posetim Vaš prodajni centar i predam telefon sa ovom primedbom, kada se pojavio treći i najozbiljniji problem – prvo se jednog jutra u desnom delu ekrana, do same ivice, pojavila čudna mrlja. Mrlja nije predstavljala nikakvu smetnju, niti je bila vidljiva dok je ekran radio, tako da nisam pridavao veliki značaj. Pretpostavio sam da se radi o vodenoj kondenzaciji koja će nestati tokom dana i vratio telefon u zaštitnu torbicu onako kako to uvek činim – levom stranom na dole. Kod sledeće upotrebe ustanovio sam da se mrlja pomerila u levo u odnosu na ivicu ekrana i počela da poprima formu kruga. Ovo me je već zabrinulo ali telefon je i dalje radio a nije bilo nikakvih smetnji zbog kojih bi odmah intervenisao – tih dana sam inače bio prezaposlen. Do kraja istog dana na ekranu je već egzistirala kružna fleka prečnika otprilike 6-7mm a između nje i mesta gde se početno pojavila ostao je zamrljani trag. Da ne dužim, trećeg dana fleka je stigla do sredine ekrana ostaviviši iza sebe trag kao kometa a touch-screen komande su prestale da rade. “Skoknuo sam na internet forume” i tamo došao do saznanja da se to u svetu dešava i da se to najčešće zove “oil spot”, a da je najčešći uzrok jak pritisak na ekran. Kako to u mom slučaju nikako nije bilo moguće jer telefon držim u maloj torbici a istu tu torbicu u drugoj mekanoj kožnoj torbi interesovalo me je, pre svega sa profesionalne strane, kako je moglo doći do toga, jer ako iko ima naviku pažljivog rukovanja i čuvanja tehnički stvari ja sam sigurno jedan iz te grupe.
Učinio sam stoga ono što mi, kao korisniku telefona nije zabranjeno garantinim uslovima – skinuo sam trodelni komplet maske sa telefona i ustanovio interesantnu činjenicu. Dok je sa leve strane ekrana bilo sve u redu i panel čvrsto prijanjao uz podlogu, sa desne strane, kod pozicije od koje je počela da se pomera sporna fleka, bila je vidljiva mala količina nekakve crne mase, lepljive na dodir prstom koja kao da je istisnuta iz spoja. Noktom sam pokušao da malo odvojim taj kraj i video isto ono što sam pokazao i Vašim službenicima u prodajnom centru – površinski sloj ekrana odvojio se sa lakoćom i moglo se videti nešto poput žvake kako se razvlači na tom spoju – po mojoj pretpostavci zaptivna masa, lepak ili slično – ne bi mogao precizno da definišem jer u tome nemam detaljnije iskustvo.
Ono što je 100% sigurno to je da telefon nije pretrpeo ni pad ni bilo kakav sličan mehanički uticaj, niti pak bilo kakav mehanički uticaj može dovesti do pojave “otapanja” zaptivnog sloja na ekranu – uostalom pogledajte masku na telefonu – očuvana je kao prvog dana. Takođe je 100% sigurno da telefon nije potopljen ni u kakvu tečnost jer se tragovi (kaže moje iskustvo) takvog dešavanja ne mogu sakriti u potpunosti – dakle serviser koji otvori telefon pronašao bi tragove. Ali, čak i da je telefon potopljen u bilo šta postavlja se pitanje od čega je taj zaptivni sloj – od šećera. Na kraju jedno bezazleno pitanje – ako je mehaničkim uticajem došlo do pojave fleke na ekranu – kojim se to uticajem MEHANIČKI stvorena fleka pomerila za oko 2 cm od desne ivice. Možda će i na to pitanje “stručan” odgovor imati “naučnik” koji mi je poništio garanciju. Izvinjavam se zbog očiglednog sarkazma u mojim rečima ali ja se jednostavno rečeno osećam tako i ne mogu da izbegnem da to ne ispoljim – uostalom to je i moje pravo.
Po mom mišljenju najbliže istini je to da je zaptivni sloj na tom mestu bio fabrički loš i da je, verovatno pojačanim atmosfersko-termičkim dejstvom (početak visokih spoljnih letnjih temperatura), na tom mestu popustio tj. propustio vazduh i omogućio tada već moguću kondenzaciju. Ovakav sticaj okolnosti mogao je da uzrokuje kako izolatorski tako i provodni neželjeni efekat i disfunkciju touch-screen panela. Svako ko razmišlja drugačije nakon pregleda (ali detaljnog) mog telefona, a iole se razume u tehniku i naravno samim tim poseduje makar osnovna znanja iz fizike, hemije, poznavanja materijala itd. – razmišlja zlonamerno a ja sam upravo svedok takvog ponašanja Vaše firme prema meni tj.(da ne grešim prema Vama) trećih lica sa kojima očigledno sarađujete.
Vezano za sve gore navedeno izjavljujem da sam jako nezadovoljan po meni, najblaže rečeno, veoma površnim postupanjem u ovom slučaju i obaveštavam Vas sledeće.
1.I dalje verujem u Vašu poslovnost iako procedura koja se u garantnom roku sprovodii u Vašoj firmi predstavlja popriličan napor za korisnika usluge – vezano za ovo postavljam pitanje zašto osoba koja prva obaveštava, a kada dođe u situaciju da ne ume da mi odgovori na pitanja koja postavljam, nema ovlašćenja da vezu prebaci svom nadređenom i zašto izveštaj servisa ne može biti poslat poštom, faksom ili e-mailom korisniku, već on mora da dođe u prodajni centar gde je predao telefon. U vreme vrhunskih elektronskih sistema telekomunikacija čiji ste i Vi učesnik takvo nešto je gotovo neverovatno. Sam dolazak je za mene predstavljao mučenje i gubitak vremena, no dobro – ispoštovao sam i to.
2.Pročitavši izveštaj nisam mogao a da se ne nasmejem i to iz više razloga. Prvo, uopšte mi nije jasno da jedna kuća kao što je Vaša dozvoljava sebi da nekome uruči ovakve izveštaje, a radi se o jako osetljivoj stvari – poništavanju garancije. Naime, Vi očigledno radite sa servisom MIKROS, a pošto taj servis iz nepoznatog razloga nije hteo da se bavi mojim telefonom (iako po internetu “blješti” da su HTC servis) on je isti prosledio moj telefon nekom “BEGRAM” servisu koji se takođe u pismu proglašava ovlaćenim servisom za HTC na području Srbije i time sebi daje pravo da poništava garancije. Sve to uz “veoma opširno” objašnjenje kako je “ovlašćeni serviser” nepoznatog imena, verovatno dobro obučen pre toga u nekom od evropskih HTC servisnih centara, 31.07.2010., dakle punih 11 dana nakon što sam predao telefon na reklamaciju, ustanovio da je u pitanju mehaničko oštećenje touch screen-a itd., a sve začinjeno pečatom bez potpisa na kraju....E sad, kako ja imam veliko iskustvo u tome kako se ko predstavlja ovde u Srbiji a naročito po pitanju raznih zastupanja, predstavništava (sam sam bio direktor predstavništva jedne američke firme punih 6 godina a već 4 godine sarađujem sa britanskom telekomunikacionom kompanijom), autorizovanih distributera i servisa i koliko je to relativan pojam ovde kod nas, rešio sam da se obratim direktno HTC-u i trenutno sam u dopisivanju sa njima pa ćemo “izbistriti” ko je ko i kako ovlaćen ili nije ovde u Srbiji po pitanju njihovih proizvoda i ko sme a ko ne sme da “pipa” njihove proizvode a pogotovo da ukida garancije.
3.Od Vas zahtevam da iskažete punu poslovnost i obezbedite kvalifikovano lice iz Vaše firme koje će dalje u svom prisustvu obezbediti moje suočenje sa “ovlašćenim” serviserom gde će mi se omogućiti da istom prikažem ono što svojim “detaljnim pregledom” nije video i da postavim nekoliko “nestručnih” pitanja na koje očekujem stručne odgovore i potpunu objektivnost.
Mislim da ne potražujem ništa nerealno i neizvodljivo pogotovo što se smatram višestruko oštećenim - telefon, gubljenje vremena i novca itd. i smatram da nema potrebe za sukobljavanje jer sam na korak od prestanka korišćenja Vašeg servisa. Ovo ne smatrajte pretnjom već realnim tokom u slučaju da jedan telefon bude vredniji od ugleda firme a ja lično ću ga pojesti (sa sve SIM karticom) ukoliko se nađe “naučnik” koji će odgovorno i naučno potkrepljeno izjaviti i potpisati da je otapanje zaptivne mase – mehaničko oštećenje.
U očekivanju vašeg brzog odgovora srdačan pozdrav!
S poštovanjem,
Nenad Medarević
- Izmenio Miškoni:: "kuke" zamenjene našim slovima