ljubabvb09 napisao:Ja verujem da ti imas iskustva sa automobima i da se razumes u to, ali ne mozes da poredis trziste mobilnih telefona i automobila, jer je razlika u ceni jednog automobila i jednog mobilnog telefona ogromna.
Trziste je trziste. Pravila igre u poslovanju su jednaka za sve, bez obzira kakav je proizvod u pitanju, auto, telefon, fotelja ili fudbalska lopta. I auto i mobilna industrija stanca svoje proizvode u milionima komada. Bitan je plasman i prodaja tih proizvoda, ne cena.
Sto se telefona tice, evo navescu ti primer Oppo-a kao jednog od vecih imena. Imao sam Find 5 model (jos uvek je "ziv i zdrav"), bio sam clan Oppo foruma od osnivanja. Find 5 je prvi model Oppo firme koji je najavio njihovu zelju za trzistem van Kine. Proizvod je lansiran, docekan sa velikom dozom entuzijazma i prihvacen vise nego dobro. Mnogi su formirali vrlo dobro misljenje o samom proizvodu, a i firmi, koja je ponudila odlican, veoma kvalitetan i veoma konkurentan android flagship. Oppo inace proizvodi i visoko kvalitetnu i skupu kucnu elektroniku, tipa Bluray plejera, slusalica, pojacala i slicno.
Elem, kako je vreme odmicalo, pocelo je sa problemima. Kritike i zalbe su stizale sa svih strana. Mnogo telefona je vracano prodavcima (Oppo nema sopstvenu mrezu prodaje, ona ide preko trecih lica) sa ovim ili onim falinkama. Dalje, podrska softvera. U pocetku je bila i vise nego odlicna. Oppo je tada postao 'cuven' po dvo-nedeljnom update-u, po kojem je softver 'peglan' onako kako su inzenjeri najbolje mogli. Medjutim, iako i dalje relativno odlican, softver je poceo da brljavi, ljudi su kosu cupali, forum je nonstop bio prepun zalbi na rad telefona. Da li je u softverskom odeljenju bilo nekakvog rasula, neke reorganizacije, manjka radne snage? Moguce. Sve u svemu, podrska za Find 5 model, njhov prvi globalni model, je bila sve gora i gora iz dana u dan. Pogotovo kad je Oppo izbacio model N1. Taj uredjaj je doziveo mnogo goru sudbinu, potpuni debakl. Ni jedan jedini veci update nije imao. Oppo se pravdao cinjenicom da kineski korisnik nije poput evropskog ili americkog i da ne haje toliko za softverskim resenjima i update-om. Da su kupci N1 modela uglavnom "kancelarijske sluzbenice sa selfie opsesijom". Velika greska. Tako se ne postupa sa musterijama van maticnog trzista. Evropski korisnik je malo drugacije prirode i od svog uredjaja zahteva daleko vise. Pogotovo ako je za isti dao pozamasnu svotu novca. Mozda korisnici van Kine ocekuju previse u premalo vremena, jer je Oppo tek nesto vise od dve godine prisutan na globalnom trzistu, ali to je vec druga prica. Na scenu tada stupa naslednik Find 5 modela, Find 7. Softverska 'boljka' je i ovde prisutna. Oppo je cekao vecnost dok telefonu nije ponudio upgrade na KitKat.
Sa marketinske tacke gledista, Oppo ima tek nekoliko predstavnistava van Kine, prisutan je u Indiji, Indoneziji, Vijetnamu, Tajlandu i mozda jos Singapuru. A svet ne cine samo azijske zemlje. Ponavljam, do usiju tog istog sveta jos dovoljno ne dopiru imena ni najvecih i najkvalitetnijih kineskih proizvodjaca tipa Xiaomi, Lenovo, Meizu, Huawei, pa i Oppo, a kamoli tamo neke, daleko, daleko, manje manufakture. OnePlus je mozda tu izuzetak, ali je njihova filozofija i nacin poslovanja malo drugacija.
Sve ovo dovoljno govori koliko je tezak put do uspeha na globalnom nivou i koliko se tu stvari mora detaljno i pazljivo isplanirati i obaviti, ne bi li se inostrani korisnik zadovoljio. Svest kineskog korisnika je mozda jos uvek drugacija, ali se polako ali sigurno menja. Kina neumoljivo prihvata zapadni nacin razmisljanja i zivljenja. Postali su konzumenti, postali su zahtevniji, zele sve sto imaju i ostale razvijene zemlje. Ostaje da se vidi gde ce se u toj masi pronaci i "Elephone". Moje predvidjanje i misljenje je da u globalu nece napraviti apsolutno nista.