Prenos podataka u Romingu - prigovor na MTS racun
Prenos podataka u Romingu - prigovor na MTS racun
Поздрав свима.Интересују ме ваша мишљења о проблему који имам са МТС-ом, а који је детаљно објашњен у приговору који сам им доставио и на који сам добио негативан одговор.Приговор следи испод:
Поштовани,
Овим желим да уложим писмени приговор на доспели рачун за пружене услуге у току месеца Октобра 2011. године.
Спорне су две ствари у рачуну за месец Октобар, и то у период од 28.10.2011 до 31.10.2011. ( у даљем тексту „спорни период“) :
- Спецификација саобраћаја у спорном периоду, и
- Обрачун остварених услуга
Сав споран саобраћај остварен је у роамингу, у Мађарској, у мрежи Т-Мобиле.
Увид у спецификацију оствареног саобраћаја, као корисник, остварио сам на три различита начина, а увек путем сервиса мтс телеком србија, при чему се добијени подаци различитом методом битно разликују.
- Путем елктронског сервиса “Moj Listing”, на веб страни матичног провајдера http://www.mts.telekom.rs/index.php/moj-listing.html , приметио сам да је велики број конекција са преносом података, у спорном периоду, евидентиран са 0 кб
( нула килобајта ), а свака конекција од 0 кб тарифирана је са 106,7944 динара.
Те конекције, 0 кб – 106,7944 дин, у даљем тексту биће „спорне конекције“
- Личним одласком у пословницу МТС Телеком Србија, у улици Бул.Краља Александра 84, добио сам одштампани примерак спецификације оствареног саобраћаја за месец Октобар 2011. године, у којем су спорне конекције евидентиране са 0,36 или 0,38 кб пренетих података и тарифиране са 106,7944 динара
- Писмено, уз рачун за месец Октобар, на кућну адресу ми је послата трећа верзија спецификације оствареног саобраћаја, у којој се спорне конекције евидентирају са 1 кб пренетих података и тарифирају са 106,7944 динара.
- Напомињем да се подаци из веб сервиса“Moj Listing” поклапају са подацима које је забележио мој мобилни телефон у апликацији „дневник“, у којем се иначе бележи сав саобраћај.
Даље, на достављеном рачуну за месец Октобар 2011. Године, тарифирана је услуга преноса података тако да је укупно пренета количина података од 363 кб тарифирана са 10465,42 динара без пдв-а, као и услуга слања-примања мултимедијалног садржаја ММС, и то 46 ММС порука по цени од 4698,76 динара, без пдв-а.
Према условима МТС-а, а као што је и објављено на сајту http://www.mts.telekom.rs/index.php/Pos ... d.html#MMS , у роамингу се тарифира услуга ММС и количина пренетих података приликом примања-слања ММС поруке.
Обзиром да МТС- није у могућности да ми пружи адекватан доказ да је остварена ММС услуга ( телефонски број на који је ММС порука послата или са којег јеММС порука примљена ), већ спецификацијом оствареног саобраћаја доказује само пренос података преко приступне тачке ММС, и то 0,36 или 0,38 кб по конекцији, сматрам да нисам дужан да платим 46 ММС услуга које ми нису пружене, већ само пренос података, укључујући и пренос путем приступне тачке ММС.
Обзиром да ми је у пословници МТС-а речено да МТС нема техничких могућности да ми достави податке о бројевима на који су послате или са којих су примљене спорне ММС поруке, пошто је саобраћај остварен у роамингу, сматрам да је искључива одговорност МТС-а да реши техничке проблеме у комуникацији са страним оператером, а ради достављања комплетене и исправне документације у вези оствареног саобраћаја.
Приговор на обрачун остварених услуга односи се на начин тарифирања преноса података у роамингу.
Наиме, према спецификацији оствареног саобраћаја, укупно пренета количина података у роамингу је 363 кб, а тарифирана је са 10465,42 динара без пдв-а.Обзиром да је према важећем ценовнику за роаминг са мађарским оператором Т-Мобиле 1 кб=1,23 динара, а да се саобраћај заокружује на 100 кб ( подаци са веб сајта МТС ), сматрам да је исправно 363 кб заокружити на 400 кб, те тарифирати са 427,1667 динара, што је далеко мање од тарифираних 10465,42 динара.
Неспоразум је свакако у чињеници да МТС тарифира сваку започету сесију са 100 кб, што нигде није наведено нити договорено, а о чему је МТС био дужан да ме обавести, јер је цена пружене услуге значајно виша од износа који сам као потрошач могао да очекујем ( закон о заштити потрошача, чл.73 ).Информације на званичном сајту наводе на потпуно супротан закључак, где се дословце наводи:
„Tarifiranje
Usluga prenosa podataka se tarifira prema količini prenetih podataka, a ne po vremenu provedenom za pregled WAP i web sadržaja. Pri tome se tarifira ukupna preneta količina podataka, bez obzira da li je tokom konekcije korišćen WAP ili web ili kombinacija ova dva.“
Веб страна са наведеним подацима:
http://www.mts.telekom.rs/index.php/gprs.280.html
У мом случају, свака конекција са пренетих 0,3 кб тарифирана је са 100 кб, па је крајња цена једног килобајта приближно триста пута већа од тренутно важеће за роаминг, док је коначна цена са заокруживањем приближно четрдесет пута већа.
У циљу решавања насталог спора на обострано задовољство, као дугогодишњи задовољни клијент МТС-а, а према важаћем закону о телекомуникацијама, обавештавам вас да сам уплатио на рачун МТС-а неспорни део рачуна у износу од 2001,00 динар, као и да настављам са редовним измиривањем осталих обавеза по наредним рачунима.
Искрено се надам да ћете увидом у документацију, као и у споменуту аргументацију у овом приговору доћи до закључка да се подкрала грешка у обрачуну, те да ћете уважити мој приговор како бисмо наставили успешну сарадњу и у наредном периоду.
Поштовани,
Овим желим да уложим писмени приговор на доспели рачун за пружене услуге у току месеца Октобра 2011. године.
Спорне су две ствари у рачуну за месец Октобар, и то у период од 28.10.2011 до 31.10.2011. ( у даљем тексту „спорни период“) :
- Спецификација саобраћаја у спорном периоду, и
- Обрачун остварених услуга
Сав споран саобраћај остварен је у роамингу, у Мађарској, у мрежи Т-Мобиле.
Увид у спецификацију оствареног саобраћаја, као корисник, остварио сам на три различита начина, а увек путем сервиса мтс телеком србија, при чему се добијени подаци различитом методом битно разликују.
- Путем елктронског сервиса “Moj Listing”, на веб страни матичног провајдера http://www.mts.telekom.rs/index.php/moj-listing.html , приметио сам да је велики број конекција са преносом података, у спорном периоду, евидентиран са 0 кб
( нула килобајта ), а свака конекција од 0 кб тарифирана је са 106,7944 динара.
Те конекције, 0 кб – 106,7944 дин, у даљем тексту биће „спорне конекције“
- Личним одласком у пословницу МТС Телеком Србија, у улици Бул.Краља Александра 84, добио сам одштампани примерак спецификације оствареног саобраћаја за месец Октобар 2011. године, у којем су спорне конекције евидентиране са 0,36 или 0,38 кб пренетих података и тарифиране са 106,7944 динара
- Писмено, уз рачун за месец Октобар, на кућну адресу ми је послата трећа верзија спецификације оствареног саобраћаја, у којој се спорне конекције евидентирају са 1 кб пренетих података и тарифирају са 106,7944 динара.
- Напомињем да се подаци из веб сервиса“Moj Listing” поклапају са подацима које је забележио мој мобилни телефон у апликацији „дневник“, у којем се иначе бележи сав саобраћај.
Даље, на достављеном рачуну за месец Октобар 2011. Године, тарифирана је услуга преноса података тако да је укупно пренета количина података од 363 кб тарифирана са 10465,42 динара без пдв-а, као и услуга слања-примања мултимедијалног садржаја ММС, и то 46 ММС порука по цени од 4698,76 динара, без пдв-а.
Према условима МТС-а, а као што је и објављено на сајту http://www.mts.telekom.rs/index.php/Pos ... d.html#MMS , у роамингу се тарифира услуга ММС и количина пренетих података приликом примања-слања ММС поруке.
Обзиром да МТС- није у могућности да ми пружи адекватан доказ да је остварена ММС услуга ( телефонски број на који је ММС порука послата или са којег јеММС порука примљена ), већ спецификацијом оствареног саобраћаја доказује само пренос података преко приступне тачке ММС, и то 0,36 или 0,38 кб по конекцији, сматрам да нисам дужан да платим 46 ММС услуга које ми нису пружене, већ само пренос података, укључујући и пренос путем приступне тачке ММС.
Обзиром да ми је у пословници МТС-а речено да МТС нема техничких могућности да ми достави податке о бројевима на који су послате или са којих су примљене спорне ММС поруке, пошто је саобраћај остварен у роамингу, сматрам да је искључива одговорност МТС-а да реши техничке проблеме у комуникацији са страним оператером, а ради достављања комплетене и исправне документације у вези оствареног саобраћаја.
Приговор на обрачун остварених услуга односи се на начин тарифирања преноса података у роамингу.
Наиме, према спецификацији оствареног саобраћаја, укупно пренета количина података у роамингу је 363 кб, а тарифирана је са 10465,42 динара без пдв-а.Обзиром да је према важећем ценовнику за роаминг са мађарским оператором Т-Мобиле 1 кб=1,23 динара, а да се саобраћај заокружује на 100 кб ( подаци са веб сајта МТС ), сматрам да је исправно 363 кб заокружити на 400 кб, те тарифирати са 427,1667 динара, што је далеко мање од тарифираних 10465,42 динара.
Неспоразум је свакако у чињеници да МТС тарифира сваку започету сесију са 100 кб, што нигде није наведено нити договорено, а о чему је МТС био дужан да ме обавести, јер је цена пружене услуге значајно виша од износа који сам као потрошач могао да очекујем ( закон о заштити потрошача, чл.73 ).Информације на званичном сајту наводе на потпуно супротан закључак, где се дословце наводи:
„Tarifiranje
Usluga prenosa podataka se tarifira prema količini prenetih podataka, a ne po vremenu provedenom za pregled WAP i web sadržaja. Pri tome se tarifira ukupna preneta količina podataka, bez obzira da li je tokom konekcije korišćen WAP ili web ili kombinacija ova dva.“
Веб страна са наведеним подацима:
http://www.mts.telekom.rs/index.php/gprs.280.html
У мом случају, свака конекција са пренетих 0,3 кб тарифирана је са 100 кб, па је крајња цена једног килобајта приближно триста пута већа од тренутно важеће за роаминг, док је коначна цена са заокруживањем приближно четрдесет пута већа.
У циљу решавања насталог спора на обострано задовољство, као дугогодишњи задовољни клијент МТС-а, а према важаћем закону о телекомуникацијама, обавештавам вас да сам уплатио на рачун МТС-а неспорни део рачуна у износу од 2001,00 динар, као и да настављам са редовним измиривањем осталих обавеза по наредним рачунима.
Искрено се надам да ћете увидом у документацију, као и у споменуту аргументацију у овом приговору доћи до закључка да се подкрала грешка у обрачуну, те да ћете уважити мој приговор како бисмо наставили успешну сарадњу и у наредном периоду.
- mezzano
- Expert
- Postovi: 2389
- Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
- :: Motorola Moto E5 DS
- :: Huawei Y5 II
- Lokacija: Pertate (Leskovac)
Moja devojka je imala slicnu situaciju. Isto se radi o astronom skom racunu 16.000 din za 13 dana u Makedoniji. Isto su postojale GPRS konekcije na svakih sat vremena od po 1kb koje su tarifirane po 49.15 din. U ovoj temi sam detaljnije opisao.
Pisali smo zalbe i mt:s-u i RATEL-u i obe su odbacene.
Pisali smo zalbe i mt:s-u i RATEL-u i obe su odbacene.
Pozdrav, hvala na brzom odgvoru.
Pored toga sto se kolicina prenetih podataka po konekciji razlikuje zavisno od toga na koji sam nacin dosao do listinga, moje konekcije su po 0.38 kb sto je priblizno pingu, pri cemu se naizmenicno vrte sve tri pristupne tacke.To mi govori da koji god servis da je pokusao da izadje na internet to nije uspeo, jer u protivnom ne bi menjao pristupne tacke.Dakle, mene zanima da li su tih 0.38kb saobracaj samo do prvog provajderovog servera koji nije dozvolio dalju vezu sa internetom ili je telefon ostvario vezu sa nekim spoljnim serverom.I dalje smatram da mi nije pruzena usluga prenosa podataka preko interneta.Pritom, 0.38 kb ne sadrzi nijednu smislenu informaciju, a moj telefon kada vrsi sinhronizicaju sa exchange serverom pri chemu samo dobjie informaciju da nema novih poruka napravi 7 kb protoka.
Dalje, u tom pingovanju u krug, servis je 46 puta pingovao preko APN MMS, sto su obracunali kao MMS uslugu, iako mi MMS usluga nije pruzena, jer nisam slao MMS, a u listingu nepostoji broj telefona na koji su MMS poruke poslate, vec samo 0.38 kb sto predstavlja uslugu prenosa podataka.
I na kraju, nigde ne pise da se obracun vrsi po konekciji, a vrsi se.Ja kao prosecni koisnik to nisam mogao da zakljucim samostalno, obzirom da je na sajtu objasnjeno potpuno drugacije.
Ako je zaokruzivanje na 100kb, sto sam ja znao, po meni je logicno da se 363 kb koliko sam ukupno preneo u romingu zaokruzi na 400 kb, a ne da me 363 kb kosta 15.465 dinara.
Po zakonu o zastiti potrosaca, ukoliko izvrsenje ugovora ima za posledicu obaveze koje nisam mogao osnovano da predpostavim, a nisam mogao da predpostavim da ce me 363 kb kostati 15 hiljada jer je navedena cena za roming 1kb=1.23 dinara a zaokruzivanje na 100 kb, ugovor je nepravican, a samim tim i nistavan.
I ja cekam odogovor od ratela.
Pored toga sto se kolicina prenetih podataka po konekciji razlikuje zavisno od toga na koji sam nacin dosao do listinga, moje konekcije su po 0.38 kb sto je priblizno pingu, pri cemu se naizmenicno vrte sve tri pristupne tacke.To mi govori da koji god servis da je pokusao da izadje na internet to nije uspeo, jer u protivnom ne bi menjao pristupne tacke.Dakle, mene zanima da li su tih 0.38kb saobracaj samo do prvog provajderovog servera koji nije dozvolio dalju vezu sa internetom ili je telefon ostvario vezu sa nekim spoljnim serverom.I dalje smatram da mi nije pruzena usluga prenosa podataka preko interneta.Pritom, 0.38 kb ne sadrzi nijednu smislenu informaciju, a moj telefon kada vrsi sinhronizicaju sa exchange serverom pri chemu samo dobjie informaciju da nema novih poruka napravi 7 kb protoka.
Dalje, u tom pingovanju u krug, servis je 46 puta pingovao preko APN MMS, sto su obracunali kao MMS uslugu, iako mi MMS usluga nije pruzena, jer nisam slao MMS, a u listingu nepostoji broj telefona na koji su MMS poruke poslate, vec samo 0.38 kb sto predstavlja uslugu prenosa podataka.
I na kraju, nigde ne pise da se obracun vrsi po konekciji, a vrsi se.Ja kao prosecni koisnik to nisam mogao da zakljucim samostalno, obzirom da je na sajtu objasnjeno potpuno drugacije.
Ako je zaokruzivanje na 100kb, sto sam ja znao, po meni je logicno da se 363 kb koliko sam ukupno preneo u romingu zaokruzi na 400 kb, a ne da me 363 kb kosta 15.465 dinara.
Po zakonu o zastiti potrosaca, ukoliko izvrsenje ugovora ima za posledicu obaveze koje nisam mogao osnovano da predpostavim, a nisam mogao da predpostavim da ce me 363 kb kostati 15 hiljada jer je navedena cena za roming 1kb=1.23 dinara a zaokruzivanje na 100 kb, ugovor je nepravican, a samim tim i nistavan.
I ja cekam odogovor od ratela.
- miodrage
- WP_guru
- Postovi: 11662
- Pridružio se: Pon, 13. Mar 2006. 23:35
- :: iPhone 14 Pro Max
- Lokacija: Subotica
- Kontakt:
igibg80, nazalost mislim da ces da izgubis. O cemu se radi - 363 kb se zaista moze zaokruziti na 400 kb ALI, samo u slucaju da je to jedna konekcija. S obzirom da se radi o zilion manjih konekcija, tu te mt:s pokopava, jer oni vrse zaokruzivanje 100 kb PO KONEKCIJI.
Ako proveris na sajtu, 1 kb se naplacuje 1.28 din u roamingu u T-Mobile mrezu u Madjarskoj, i sa svakom zapocetom konekcijom se obracunava kao 128 din. jer lepo pise da je obracunski period 100/100 kb.
Apsolutno se slazem sa tobom da je 0.38 kb nesmislena konekcija, i da odgovara pingu. Ali, tehnicki gledano, i to je konekcija, za koju se placa naknada. Mislim da je tvoja velika greska sto nisi potpuno iskljucio Internet u telefonu.
2 su stvari sigurne: Telekom ce da te tuzi ako ne izmiris obaveze, i drugo, mislim da nema sanse na sudu da dobijes parnicu.
Predlog: nagodi se sa mt:s-om da ti odbiju deo duga, a da ces drugi deo da platis u recimo 6 mesecnih rata. Pokusaj da dobijes to da ti izbrisu tih 10 soma duga, a da ces ovih 5 soma da platis. Nije bas da je vuk sit i koze na broju, ali je manja steta nego da isplatis 15 soma... a ako ne isplatis, zamisli 15 soma plus sudski troskovi - e tu ce tek da te oderu....
Aj, pa javi sta si uspeo.
Ako proveris na sajtu, 1 kb se naplacuje 1.28 din u roamingu u T-Mobile mrezu u Madjarskoj, i sa svakom zapocetom konekcijom se obracunava kao 128 din. jer lepo pise da je obracunski period 100/100 kb.
Apsolutno se slazem sa tobom da je 0.38 kb nesmislena konekcija, i da odgovara pingu. Ali, tehnicki gledano, i to je konekcija, za koju se placa naknada. Mislim da je tvoja velika greska sto nisi potpuno iskljucio Internet u telefonu.
2 su stvari sigurne: Telekom ce da te tuzi ako ne izmiris obaveze, i drugo, mislim da nema sanse na sudu da dobijes parnicu.
Predlog: nagodi se sa mt:s-om da ti odbiju deo duga, a da ces drugi deo da platis u recimo 6 mesecnih rata. Pokusaj da dobijes to da ti izbrisu tih 10 soma duga, a da ces ovih 5 soma da platis. Nije bas da je vuk sit i koze na broju, ali je manja steta nego da isplatis 15 soma... a ako ne isplatis, zamisli 15 soma plus sudski troskovi - e tu ce tek da te oderu....
Aj, pa javi sta si uspeo.
Ceterum censeo, Androidam delendam esse!
ovo je jos samo jedan u nizu istih problema, samo sto je upleten jos i roaming.
zar nije lakse uzeti prepaid karticu za 5-10e u zemlji u kojoj se nalazis i pritom posteno iskoristiti saobracaj koji dobijes, a za 10 eura u madjarskoj imas i da se napricas, posaljes sms-ova i surfujes?
zasto se uvek svi setite da se pitate kako se tarifira prenos podataka tek kada vas oderu?
tih 0kb, nije 0 kb, pri pokusaju konekcije, telefonski uredjaj uvek prvo posalje odredjenu kolicinu podataka kako bi se povezao na server i inicirao konekciju, ta kolicina je manja od jednok kilobajta i moze iznositi svega 100-ak bajtova. ali to je zapoceta konekcija i logicno je da, po svom cenpovniku, to zaokruze na 100kb, uslovi su vec godinama vrlo dobro poznati, samo mi uvek nalazimo da isterujemo neku pravdu gde razloga, realno, nema.
zar nije lakse uzeti prepaid karticu za 5-10e u zemlji u kojoj se nalazis i pritom posteno iskoristiti saobracaj koji dobijes, a za 10 eura u madjarskoj imas i da se napricas, posaljes sms-ova i surfujes?
zasto se uvek svi setite da se pitate kako se tarifira prenos podataka tek kada vas oderu?
tih 0kb, nije 0 kb, pri pokusaju konekcije, telefonski uredjaj uvek prvo posalje odredjenu kolicinu podataka kako bi se povezao na server i inicirao konekciju, ta kolicina je manja od jednok kilobajta i moze iznositi svega 100-ak bajtova. ali to je zapoceta konekcija i logicno je da, po svom cenpovniku, to zaokruze na 100kb, uslovi su vec godinama vrlo dobro poznati, samo mi uvek nalazimo da isterujemo neku pravdu gde razloga, realno, nema.
::luv phonez::
- mezzano
- Expert
- Postovi: 2389
- Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
- :: Motorola Moto E5 DS
- :: Huawei Y5 II
- Lokacija: Pertate (Leskovac)
Mislim da za to zaokruzivanje gresis. Zaokruzuje se svaka konekcija manja od 100kb, na 100kb. Znaci, ako si imao 20 konekcija po 2kb, to nece biti 100kb, nego 100kbx20=2000kb.
Iskreno, ja sumnjam da ces uspeti, ali ipak, vredi pokusati.
Kod moje devojke je i u listingu na sajtu i na paprinom listingu koji je dobila, svaka konekcija (pokusaj konekcije) tarifiran sa 1kb.
Iskreno, ja sumnjam da ces uspeti, ali ipak, vredi pokusati.
Kod moje devojke je i u listingu na sajtu i na paprinom listingu koji je dobila, svaka konekcija (pokusaj konekcije) tarifiran sa 1kb.
nazalost, ne citaju svi forume i nisu upuceni u detalje tarifiranja, ali generalno, ako vec ides preko i planiras da koristis usluge svog operatera, imas lepo korisnicki za 10dinara i sve ce ti objasniti.
pritom, i na sajtu lepo pise, kada u sekciji za roaming odaberes zemlju i operatera, sledece:
GPRS interval tarifiranja (osnovni / sledeći) 100 kB / 100 kB
znaci, za svaku zapocetu konekciju odlazi 100kb, a preko toga i dalje sledi zaokruzivanje na 100kb.
i ne vidim sta tu sada nije jasno
pritom, i na sajtu lepo pise, kada u sekciji za roaming odaberes zemlju i operatera, sledece:
GPRS interval tarifiranja (osnovni / sledeći) 100 kB / 100 kB
znaci, za svaku zapocetu konekciju odlazi 100kb, a preko toga i dalje sledi zaokruzivanje na 100kb.
i ne vidim sta tu sada nije jasno
::luv phonez::
- mezzano
- Expert
- Postovi: 2389
- Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
- :: Motorola Moto E5 DS
- :: Huawei Y5 II
- Lokacija: Pertate (Leskovac)
Plaćanje u ratama će verovatno odobriti, ali moraš što pre podneti zahtev. Moja devojka je podnela 2 meseca posle spornog računa, ali su zahtev odbacili s obrazloženjem da je prošao rok za podnošenje zahteva i da mora da isplati dug u celosti. A ovo što miodrage kaže da se nagodiš sa njima da ti otpišu deo duga, ne verujem da će proći, ali probaj i to.
Hvala svima na odgovrima.
Niko nije komentaisao MMS.
Dalje,
Nije jasno to sto nigde ne pise da se tarifira po konekciji, nego se spominje obracunski interval 100/100, a ja nisam niti moram da budem IT strucnjak, niti u obavezi da pratim forume pa da znam da to predstavlja tarifiranje po konekciji.
Informacije koje su dostupne na sajtu su u najmanju ruku dvosmislene ( Usluga prenosa podataka se tarifira prema količini prenetih podataka, a ne po vremenu provedenom za pregled WAP i web sadržaja. Pri tome se tarifira ukupna preneta količina podataka, bez obzira da li je tokom konekcije korišćen WAP ili web ili kombinacija ova dva ) Obzirom da u listingu nisu navedene konekcije vec APN-ovi, a po gore citiranom tekstu obracunava mi se ukupno preneta kolicina podataka bez obzira na promenu APN-a.
Sto se tice prenosa podataka pri neuspelom pokusaju konekcije, zdrav razum govri da nisam duzan da platim za uslugu koju sam pokusao da ostvarim, ali nisam uspeo.
Niko nije komentaisao MMS.
Dalje,
Nije jasno to sto nigde ne pise da se tarifira po konekciji, nego se spominje obracunski interval 100/100, a ja nisam niti moram da budem IT strucnjak, niti u obavezi da pratim forume pa da znam da to predstavlja tarifiranje po konekciji.
Informacije koje su dostupne na sajtu su u najmanju ruku dvosmislene ( Usluga prenosa podataka se tarifira prema količini prenetih podataka, a ne po vremenu provedenom za pregled WAP i web sadržaja. Pri tome se tarifira ukupna preneta količina podataka, bez obzira da li je tokom konekcije korišćen WAP ili web ili kombinacija ova dva ) Obzirom da u listingu nisu navedene konekcije vec APN-ovi, a po gore citiranom tekstu obracunava mi se ukupno preneta kolicina podataka bez obzira na promenu APN-a.
Sto se tice prenosa podataka pri neuspelom pokusaju konekcije, zdrav razum govri da nisam duzan da platim za uslugu koju sam pokusao da ostvarim, ali nisam uspeo.
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
igibg80, Ako pise obracunski interval 100/100 to upravo znaci "zapoceta konekcija = 100 KB", a posle prvih 100 kB se zaokruzuje na po 100Kb. Daklem 3 bajta = 100kB za naplatu, 100,2 kB = 200 kB za naplatu.
Termin "konekcija" oznacava uspostavljanje veze, odnosno "konektovanje". Daklem svaki put kada tvoj telefon uspostavi GPRS vezu, to je jedna konekcija koja traje do raskidanja veze.
Jedna konekcija tokom koje je preneto 213 kB bez prekidanja se tarifira zaokruzivanjem na 300kB.
213 konekcija po 1 kB se zaokruzuje na 213 x 100 kB= 21300kB ~ 21MB i tako naplacuje.
Moras biti svestan da nema neuspelih konekcija, svaka konekcija u kojoj se ostvari bilo kakav prenos podataka, pa makar to bilo 8 bajta i posle nastupi diskonekcija, iz bilo kog razloga, je konekcija koja se tarifira.To sto je neka aplikacija pokusala da se poveze na neki web servis i u tome nije bila uspesna nije problem provajdera, ako je doslo do bilo kakvog prenosa podataka konekcija je uspesna. Npr. ti pokusas da procitas postu iz mail klijenta, medjutim on ne uspe da se uspesno poveze sa POP3 serverom (zbog pogresne lozinke, preopterecenosti servera, ...) i prekine klijentska aplikacija prekine vezu,, to je mozda neuspesan pokusaj citanja poste, medjutim to je uspesno ostvarena GPRS konekcija ako je preko GPRS veze prenet i jedan jedini bajt.
Nebitno je sto su listingu navedeni APN-ovi, oni su tu samo da identifikuju koji si APN koristio.
Uopste nije potrebno da se bude IT ekspert da bi se razumeli uslovi tarifiranja, dovoljno je da se pre odlaska u inostranstvo provere uskovi tarifiranja u romingu, a ne da se tome pristupi sa "lako cemo", pa je posle kriv svako drugi samo ne onaj ko je sam sebi stvorio problem.
Uostalom ako je tekst na sajtu dvosmislen postoji i sluzba korisnicke podrske kojoj se moze obratiti za objasnjenje.
Mislim da u ovome slucaju nema nikakve osnove za tuzbu.
Termin "konekcija" oznacava uspostavljanje veze, odnosno "konektovanje". Daklem svaki put kada tvoj telefon uspostavi GPRS vezu, to je jedna konekcija koja traje do raskidanja veze.
Jedna konekcija tokom koje je preneto 213 kB bez prekidanja se tarifira zaokruzivanjem na 300kB.
213 konekcija po 1 kB se zaokruzuje na 213 x 100 kB= 21300kB ~ 21MB i tako naplacuje.
Moras biti svestan da nema neuspelih konekcija, svaka konekcija u kojoj se ostvari bilo kakav prenos podataka, pa makar to bilo 8 bajta i posle nastupi diskonekcija, iz bilo kog razloga, je konekcija koja se tarifira.To sto je neka aplikacija pokusala da se poveze na neki web servis i u tome nije bila uspesna nije problem provajdera, ako je doslo do bilo kakvog prenosa podataka konekcija je uspesna. Npr. ti pokusas da procitas postu iz mail klijenta, medjutim on ne uspe da se uspesno poveze sa POP3 serverom (zbog pogresne lozinke, preopterecenosti servera, ...) i prekine klijentska aplikacija prekine vezu,, to je mozda neuspesan pokusaj citanja poste, medjutim to je uspesno ostvarena GPRS konekcija ako je preko GPRS veze prenet i jedan jedini bajt.
Nebitno je sto su listingu navedeni APN-ovi, oni su tu samo da identifikuju koji si APN koristio.
Uopste nije potrebno da se bude IT ekspert da bi se razumeli uslovi tarifiranja, dovoljno je da se pre odlaska u inostranstvo provere uskovi tarifiranja u romingu, a ne da se tome pristupi sa "lako cemo", pa je posle kriv svako drugi samo ne onaj ko je sam sebi stvorio problem.
Uostalom ako je tekst na sajtu dvosmislen postoji i sluzba korisnicke podrske kojoj se moze obratiti za objasnjenje.
Mislim da u ovome slucaju nema nikakve osnove za tuzbu.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
- mezzano
- Expert
- Postovi: 2389
- Pridružio se: Uto, 26. Dec 2006. 11:34
- :: Motorola Moto E5 DS
- :: Huawei Y5 II
- Lokacija: Pertate (Leskovac)
Isto mislim i ja. igibg80 mislim da biti pokretanje tuzbe, ili bilo kakvog spora sa Telekomom bila borba sa vetrenjacama. Moj ti je predlog da odes do poslovnice i da vidis kakve povoljnosti mogu da ti daju kad je rec o placanju (na rate, ili da ti, eventualno, otpisu neki deo, mada cisto sumnjam u to). A za sledeci put kad ides u inostranstvo, otvori cetvore oci, da do ovoga ne dodje. Kad dodje, odnosno, kad ti natrpraju cifre na racun, tesko se brani od toga.
Znaci, samo preventiva, nista vise tu ne pomaže.
Znaci, samo preventiva, nista vise tu ne pomaže.
u pravu si samo zato sto je kod nas gprs u romingu jedan od osnova pljackanja neopreznih ili neinformisanih korisnika, tako da cu se i ja sloziti sa tim da (prema vazecim pravilima) neces uspeti da ostvaris reklamaciju na protok(ja sma imao slican problem sa telenorom).tomas.hokenberi napisao:igibg80,
Mislim da u ovome slucaju nema nikakve osnove za tuzbu.
Sa druge strane, MMS jeste interesantan, ako nista drugo zbog cinjenice da ne mogu da ti dostave specifikaciju brojeva, a opet tarifiraju protok kao MMS poruku zato sto je isao preko MMS APN-a, pri tom na sajtu ne pise koliko kosta MMS u romingu sa madjarskom http://www.mts.telekom.rs/index.php/roa ... ndard.html
(odabrati madjarska i T-mobile).
U slucaju da se 1 MMS tarifira kao pun iznos u kome je ukljucena i potrosnja (npr 1 MMS 100din za max velicinu do 300kb), onda bi mozda mogao to da reklamiras u potpunosti, jer sem potrosnje ne postoji dokaz o koriscenju usluge MMS-a. U slucaju da se uz MMS placa i protok onda jbg moraces da platis protok.
Hvala svima na velikom interesovanju za temu.
Prvo da pojasnim svima da ja i ne nameravam da podnesem tužbu.Samo MTS može mene da tuži što nisam platio sporni deo računa, a u svakom slučaju će biti u gubitku, jer će izgubiti dugogodišnjeg korisnika koji je ostavio znatno više novca od sporne sume.Moja jedina greška je što ranije nisam pratio kakvi su uslovi kod konkurencije, jer da jesam, znao bih da se ovakvo nešto ne bi dogodilo u Telenoru, gde je obračunski interval 5+100 kb, te bi račun bio 20 puta manji.
Poštovani Tomase, poštujem vaše mišljenje, iako se u velikom delu ne slažem sa vama.
"Ako pise obracunski interval 100/100 to upravo znaci "zapoceta konekcija = 100 KB" je vaše slobodno i rekao bih veoma pogrešno tumačenje onoga što je zaista napisano pošto obračunski interval i započeta konekcija nisu sinonimi, i imaju potpuno različito značenje.
dalje, " Npr. ti pokusas da procitas postu iz mail klijenta, medjutim on ne uspe da se uspesno poveze sa POP3 serverom (zbog pogresne lozinke, preopterecenosti servera, ...) i prekine klijentska aplikacija prekine vezu,, to je mozda neuspesan pokusaj citanja poste, medjutim to je uspesno ostvarena GPRS konekcija ako je preko GPRS veze prenet i jedan jedini bajt"
Ovo svakako nije slučaj zato što onda ne bi došlo promene APNa.Dakle, da je uspešno ostvarena GPRS konekcija, a da sama provera pošte nije bila uspešna, ne bi postojao razlog za pristup preko drugog APNa.Inače, prema listingu, APNovi se smenjuju u pravilnom ritmu na pola minuta GPRS,WAP,MMS,GPRS,WAP,MMS,GPRS,WAP,MMS....A i exchange server je bio podešen da se ne sinhronizuje u romingu.
"Nebitno je sto su listingu navedeni APN-ovi, oni su tu samo da identifikuju koji si APN koristio".Možda APNovi nisu bitni, ali su oni jedini podatak prema kojima je izvršeno tarifiranje, termin konekcija nigde nije spominjan.
Dakle, listing ili detaljna specifikacija ostvarenih usluga u svakoj stavci vrši tarifiranje po APNu...lepo piše..GPRSInternet...0.38kb....106,7 din
" dovoljno je da se pre odlaska u inostranstvo provere uskovi tarifiranja u romingu, a ne da se tome pristupi sa "lako cemo", pa je posle kriv svako drugi samo ne onaj ko je sam sebi stvorio problem"
Ja sam uslove proverio na web sajtu i nisam pristupio po sistemu lako ćemo, a u inostranstvo sam sa istim smartfonom putovao više puta u proteklom periodu i nikada nisam imao sličan probem.
"Uostalom ako je tekst na sajtu dvosmislen postoji i sluzba korisnicke podrske kojoj se moze obratiti za objasnjenje"
Tekst je zapravo protivrečan, obzirom da je nemoguće promeniti APN a pri tom ne raskinuti vezu ili "konekciju"
U svim uslovima, ugovorima i cenovnicima sa kojim sam se pismeno složio i potpisao, ne postoji termin "konekcija" za prenos podataka, već isključivo količina prenetih podataka.
Sva usmena objašnjenja putem korisničkog servisa su nebitna, jer se ugovor ne izvršava prema usmenoj konverzaciji, već prema pisanom aktu.A usmeno, od tri različita operatera u korisničkom servisu ćete dobiti tri različite informacije za isti problem, a usmeno dobijene informacije su beskorisne na sudu gde se svakako neće uvažiti " znate ali meni su rekli preko telefona"
Srdačan pozdrav svima
Prvo da pojasnim svima da ja i ne nameravam da podnesem tužbu.Samo MTS može mene da tuži što nisam platio sporni deo računa, a u svakom slučaju će biti u gubitku, jer će izgubiti dugogodišnjeg korisnika koji je ostavio znatno više novca od sporne sume.Moja jedina greška je što ranije nisam pratio kakvi su uslovi kod konkurencije, jer da jesam, znao bih da se ovakvo nešto ne bi dogodilo u Telenoru, gde je obračunski interval 5+100 kb, te bi račun bio 20 puta manji.
Poštovani Tomase, poštujem vaše mišljenje, iako se u velikom delu ne slažem sa vama.
"Ako pise obracunski interval 100/100 to upravo znaci "zapoceta konekcija = 100 KB" je vaše slobodno i rekao bih veoma pogrešno tumačenje onoga što je zaista napisano pošto obračunski interval i započeta konekcija nisu sinonimi, i imaju potpuno različito značenje.
dalje, " Npr. ti pokusas da procitas postu iz mail klijenta, medjutim on ne uspe da se uspesno poveze sa POP3 serverom (zbog pogresne lozinke, preopterecenosti servera, ...) i prekine klijentska aplikacija prekine vezu,, to je mozda neuspesan pokusaj citanja poste, medjutim to je uspesno ostvarena GPRS konekcija ako je preko GPRS veze prenet i jedan jedini bajt"
Ovo svakako nije slučaj zato što onda ne bi došlo promene APNa.Dakle, da je uspešno ostvarena GPRS konekcija, a da sama provera pošte nije bila uspešna, ne bi postojao razlog za pristup preko drugog APNa.Inače, prema listingu, APNovi se smenjuju u pravilnom ritmu na pola minuta GPRS,WAP,MMS,GPRS,WAP,MMS,GPRS,WAP,MMS....A i exchange server je bio podešen da se ne sinhronizuje u romingu.
"Nebitno je sto su listingu navedeni APN-ovi, oni su tu samo da identifikuju koji si APN koristio".Možda APNovi nisu bitni, ali su oni jedini podatak prema kojima je izvršeno tarifiranje, termin konekcija nigde nije spominjan.
Dakle, listing ili detaljna specifikacija ostvarenih usluga u svakoj stavci vrši tarifiranje po APNu...lepo piše..GPRSInternet...0.38kb....106,7 din
" dovoljno je da se pre odlaska u inostranstvo provere uskovi tarifiranja u romingu, a ne da se tome pristupi sa "lako cemo", pa je posle kriv svako drugi samo ne onaj ko je sam sebi stvorio problem"
Ja sam uslove proverio na web sajtu i nisam pristupio po sistemu lako ćemo, a u inostranstvo sam sa istim smartfonom putovao više puta u proteklom periodu i nikada nisam imao sličan probem.
"Uostalom ako je tekst na sajtu dvosmislen postoji i sluzba korisnicke podrske kojoj se moze obratiti za objasnjenje"
Tekst je zapravo protivrečan, obzirom da je nemoguće promeniti APN a pri tom ne raskinuti vezu ili "konekciju"
U svim uslovima, ugovorima i cenovnicima sa kojim sam se pismeno složio i potpisao, ne postoji termin "konekcija" za prenos podataka, već isključivo količina prenetih podataka.
Sva usmena objašnjenja putem korisničkog servisa su nebitna, jer se ugovor ne izvršava prema usmenoj konverzaciji, već prema pisanom aktu.A usmeno, od tri različita operatera u korisničkom servisu ćete dobiti tri različite informacije za isti problem, a usmeno dobijene informacije su beskorisne na sudu gde se svakako neće uvažiti " znate ali meni su rekli preko telefona"
Srdačan pozdrav svima
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
igibg80, nisi napisao tacno o kakvim se "promenama APN" radi. Ako imas posebno APN stavke za MMS i GPRS to je normalno posto "normalan" GPRS koristi jedan APN, a MMS drugi.
Sto se tice APN-ova za GPRS. Kod telekoma postoje dva APN-a: "gprswap" i "gprsinternet", pri cemu ovaj drugi mt:s ne oglasava i ne salje u automatskim konfiguracionim porukama. Promenu APN-a preko koga se pristupa inicira aplikacija na strani telefona a ne provajder. Izbor APN je 100% pod kontrolom tvog smartfona, Daklem ako tvoja aplikacija raskine vezu da bi pokusala novu na drugom APN to je tvoja odgovornost a ne provajdera. Nikada ti nece APN promeniti mt:s vec iskljucivo aplikacije na tvojoj strani.
Sto se tice APN-ova za GPRS. Kod telekoma postoje dva APN-a: "gprswap" i "gprsinternet", pri cemu ovaj drugi mt:s ne oglasava i ne salje u automatskim konfiguracionim porukama. Promenu APN-a preko koga se pristupa inicira aplikacija na strani telefona a ne provajder. Izbor APN je 100% pod kontrolom tvog smartfona, Daklem ako tvoja aplikacija raskine vezu da bi pokusala novu na drugom APN to je tvoja odgovornost a ne provajdera. Nikada ti nece APN promeniti mt:s vec iskljucivo aplikacije na tvojoj strani.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
dzonsi, preko mms apn samo MMS moze i da primi. Ako imas mt:s telefon stavi mms APN za gprs i probaj da surfujes.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Ključno pitanje je da li će prilikom neuspešnog pokušaja surfovanja preko APN MMS doći do razmene bilo kakvih informacija sa serverom MTS-a, što bi bila razmena podataka reda veličine 0.3 kb
Inače, Dzonsi je u pravu, jer je isti servis pingovao preko sve tri pristupne tacke i u Srbiji, što nije evidentirano kao MMS poruka, a protok podataka upada u limit od 600 mb na paketu mix net M.
@Tomas Ne umem da odgovorim na ptanje o kakvim se promenama APN radi, ali ću sutra postaviti skenirani listing, pa se nadam da ćete mi rastumačiti promene APN-ova
Inače, ja nisam nigde ni tvrdio da provajder menja APN, već da aplikacija menja APN zbog nemogućnosti da ostvari vezu po prethodnom APN.
Pozdrav
Inače, Dzonsi je u pravu, jer je isti servis pingovao preko sve tri pristupne tacke i u Srbiji, što nije evidentirano kao MMS poruka, a protok podataka upada u limit od 600 mb na paketu mix net M.
@Tomas Ne umem da odgovorim na ptanje o kakvim se promenama APN radi, ali ću sutra postaviti skenirani listing, pa se nadam da ćete mi rastumačiti promene APN-ova
Inače, ja nisam nigde ni tvrdio da provajder menja APN, već da aplikacija menja APN zbog nemogućnosti da ostvari vezu po prethodnom APN.
Pozdrav
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
igibg80, prilikom svakog pokusaja konektovanja na bilo kakav servis uvek postoji razmena podataka.
Ako imas aplikaciju koja menja APN-ove to ne znaci da nije bilo uspesno povezivanje na GPRS, vec da aplikacija nije uspela uspesno da komunicira sa potrebnim servisima. Neuspeh aplikacije da se poveze na servise koje koristi ne implicira problem sa GPRS konekcijom. Kao sto sam napisao - ako tvoj mail klijent pokusa da cita postu preko gprswap, pa iz nekog razloga to ne uspe, pa se diskonektuje i poveze preko gprsinternet to nije odgovornost mt:s-a, vec aplikacije odnosno tvoja.
U romingu evidenciju o upotrebi GPRS-a i MMS-a ne vodi mt:s vec strani provajder cije si usluge koristio. Taj provajder dostavlja evidenciju mt:s-u i na bazi nje naplacuje od mt:s-a za izvrsene usluge. Mt:s zatim naplacuje od tebe.
No svejedno nije mi jasno zasto neko ko koristi smartfon jednostavno ne iskljuci GPRS u roamingu? Kod vecine smart telefona je po defaultu upotreba GPRS u roamingu iskljucena i korisnik mora svesno da je ukljuci da bi ga koristio.
Ako imas aplikaciju koja menja APN-ove to ne znaci da nije bilo uspesno povezivanje na GPRS, vec da aplikacija nije uspela uspesno da komunicira sa potrebnim servisima. Neuspeh aplikacije da se poveze na servise koje koristi ne implicira problem sa GPRS konekcijom. Kao sto sam napisao - ako tvoj mail klijent pokusa da cita postu preko gprswap, pa iz nekog razloga to ne uspe, pa se diskonektuje i poveze preko gprsinternet to nije odgovornost mt:s-a, vec aplikacije odnosno tvoja.
U romingu evidenciju o upotrebi GPRS-a i MMS-a ne vodi mt:s vec strani provajder cije si usluge koristio. Taj provajder dostavlja evidenciju mt:s-u i na bazi nje naplacuje od mt:s-a za izvrsene usluge. Mt:s zatim naplacuje od tebe.
No svejedno nije mi jasno zasto neko ko koristi smartfon jednostavno ne iskljuci GPRS u roamingu? Kod vecine smart telefona je po defaultu upotreba GPRS u roamingu iskljucena i korisnik mora svesno da je ukljuci da bi ga koristio.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB