The most likely scenario is that they gather data to make a user profile which they then sell. It sounds alarming but a lot of companies do this to make money and that’s what allows them to give away their services and apps for free. Other notable apps and services that have done this include Angry Birds, Dictionary.com, Microsoft, Google, Facebook, and yes, even Apple.
A kakav to user profile moze biti i kako to moze uticati na korisnika? Kradja licnih podataka? Kao da to na nekih milion drugih nacina vec nije uradjeno.
Green, ali payi, to je samo aplikacija za paljenje LED-a da bi video u mraku!
Šta će njima svi ti pristupi?
Možda kod nas to i nije tako bitno, ali čak i "down under" jeste.
Marketing agencije su gladne podataka o potencijalnim korisnicima, njihovim navikama i potrebama.
I onda iz čista mira počneš da dobijaš reklame na neku temu...
Dva moja primera (iako nema mnogo veze sa temom, sorry Baraba):
- u Google sam tražio Victorinox sat i sad na skoro svakom YT klipu dobijem "neverovatnu" ponudu za kupovinu ovog sata.
- u sadržaju emaila koji sam dobio na Gmail je bila adresa jednog sajta za online prodaju, a u praznom polju Gmail-a desno reklama baš tog sajta
Kako to može uticati na korisnika? Ili će korisnik biti zahvalan i zadovoljan jer mu je pružena prilika da bez mnogo muke dođe do onog što mu je potrebno (da li mu je stvarno potrebno je posebna priča!), ili će biti besan zbog tolike količine nametljivih reklama.
"Kad čovek nešto neće, on nađe razlog, kad hoće - nađe način"
Kineska Poslovica
zoreli, kao što reče mladi kolega ( ), sinhronizuje podatke koje je u međuvremenu prikupila
Ko si, šta si, gde si, šta te interesuje, pa to onda proda onome koga to zanima.
"Kad čovek nešto neće, on nađe razlog, kad hoće - nađe način"
Kineska Poslovica
* maloprodajna cena sa uključenim PDV-om. Dinarske cene modela se dele sa prodajnim efektivnim kursom NBS koji se ažurira na svakih nekoliko dana. Plaćanje ISKLJUČIVO u dinarskoj protivvrednosti.