Bus Plus šverc!
Pravila foruma
Teme koje ne spadaju ni u jednu od postojećih kategorija.
● Postovi napisani u ovom delu foruma ne ulaze u ukupan broj korisničkih postova. ●
Teme koje ne spadaju ni u jednu od postojećih kategorija.
● Postovi napisani u ovom delu foruma ne ulaze u ukupan broj korisničkih postova. ●
Re: Bus Plus šverc!
ove godine sam dosao na master studije.prvog dana sam uzeo mesecnu kartu.1100 din je nista u odnosu na to da se ja raspravljam sa nekim..ili izlazim,cekam drugi prevoz kad zurim na predavanja i sl.
Re: Bus Plus šverc!
pišeš kontradiktorno. ako je nešto 100% plaćeno, za šta onda dotirati? za 101%? a ljudi su već lepo objasnili, otkud uvođenje third party firme u ceo sistem na koju će dodatno da se rasipa novac, da li je logično da ću staviti troškove pod kontrolu tako što ću stvoriti još jedan izvor odliva novca?darkonda napisao:i da je naplata 100% opet mora iz budzeta da se dotira da bi opstao taj prevoz
cela muljaža je previše očigledna da svakome sa tri čiste ne bi zasmrdela.
jelly much?darkonda napisao:Cela srbija uredno placa kartu gde god da putuje i cime god da se vozi, samo se vi u Bg zalite i kukate.

- m@c|-|oR
- Expert
- Postovi: 3245
- Pridružio se: Pon, 19. Apr 2010. 21:21
- :: Samsung Note 20 Ultr
- Lokacija: Smederevo-Niš-Šabac
Re: Bus Plus šverc!
kenzoki, nisi baš 100% u pravu.
Javna preduzeća se, po definiciji, dotiraju iz budžeta lokalnih zajednica, jer cena koštanja tih usluga ne pokriva troškove poslovanja.
Kod nas je situacija još gora, jer su troškovi poslovanja nenormalno uvećani na milion načina, uključujući (kao što kažeš) third party u sistem, ali i preglomaznim birokratskim aparatom i neoptimizovanim troškovima.
Sve i da su "zategnuti" do kraja i da im je naplata stopostotna, opet cena usluge ne bi pokrila poslovanje.
Sličan primer imaš kada su u pitanju toplane, gde je ta disproporcija još izraženija, iako nema posrednika u naplati.
Pošta takođe ne pokriva samu sebe, već se dotira iz Republičkog Budžeta.
...
Javna preduzeća se, po definiciji, dotiraju iz budžeta lokalnih zajednica, jer cena koštanja tih usluga ne pokriva troškove poslovanja.
Kod nas je situacija još gora, jer su troškovi poslovanja nenormalno uvećani na milion načina, uključujući (kao što kažeš) third party u sistem, ali i preglomaznim birokratskim aparatom i neoptimizovanim troškovima.
Sve i da su "zategnuti" do kraja i da im je naplata stopostotna, opet cena usluge ne bi pokrila poslovanje.
Sličan primer imaš kada su u pitanju toplane, gde je ta disproporcija još izraženija, iako nema posrednika u naplati.
Pošta takođe ne pokriva samu sebe, već se dotira iz Republičkog Budžeta.
...
"Kad čovek nešto neće, on nađe razlog, kad hoće - nađe način"
Kineska Poslovica
Kineska Poslovica
Re: Bus Plus šverc!
m@c|-|oR znam na šta misliš, nadovezao sam se na hipotezu u citiranom postu gde kaže da je nešto već 100% plaćeno.
inače plaćam - jer dobijam mesečnu od poslodavca, ali za ljude koji rade za 20k mesečno, stvarno ne kapiram kako se od njih očekuje da uglave još i ovaj trošak - naravno bezobrazno visok za naš standard
inače plaćam - jer dobijam mesečnu od poslodavca, ali za ljude koji rade za 20k mesečno, stvarno ne kapiram kako se od njih očekuje da uglave još i ovaj trošak - naravno bezobrazno visok za naš standard
-
- Mobil stručnjak
- Postovi: 840
- Pridružio se: Pet, 01. Avg 2008. 01:12
- :: iphone 5s 32gb
- Lokacija: Beška
Re: Bus Plus šverc!
Kenzoki, veruj mi studiram saobracaj. U Novom Sadu je naplata vise nego dobra, i opet mora iz budzeta da se dotira preduzece. Pare od karata nisu dovoljne da se odrzava ceo vozni park, isplate sve plate, nabavljaju novi autobusi, odrzavaju stari koji se kvare, itd...
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
Re: Bus Plus šverc!
kenzoki, da bi javni prevoz funkcionisao potrebno je gorivo, rezervni delovi, autobusi, tramvaji, itd. Sve to ima svoju cenu i nijedna nije "prilagodjena nasem standardu", posto takvo nesto i ne postoji. Sve to neko mora da plati, bilo direktno kroz cenu karte, bilo indirektno preko budzetskog dotiranja (a budzet se puni iz poreza, jedino sto tada placaju svi, pa i oni koji ne koriste javni prevoz).
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Re: Bus Plus šverc!
Mora da se dotira iz budzeta zato sto direktor obnavlja vozni park sa novim skodama,dogradjuje nove objekte da bi se nagurali radnici primljeni preko stranke koji primaju platu 70.000 i sede u cosku kancelarije na stolici jer realno nemaju sta da rade u tom preduzecu.darkonda napisao:Kenzoki, veruj mi studiram saobracaj. U Novom Sadu je naplata vise nego dobra, i opet mora iz budzeta da se dotira preduzece. Pare od karata nisu dovoljne da se odrzava ceo vozni park, isplate sve plate, nabavljaju novi autobusi, odrzavaju stari koji se kvare, itd...
Dobro sam upoznat sa stanjem u gsp novi sad.
Cena karata bi bila dovoljna kad bi te pare neko znao da uputi na zaista potrebne stvari.
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
Re: Одг: Bus Plus šverc!
Inače postoji jedna uvrežena, a potpuno pogrešna, percepcija javnog prevoza kao nekakvog "prava". Odnosno veruje se da je država dužna da svima obezbedi prevoz maltene besplatno. To jednostavno nije istina. Država bi trebala da omogući socijalno ugroženim kategorijama povlašćenu cenu i to je sve. Savršeno je normalno da svi ostali plaćaju punu ekonomsku cenu prevoza.
Moram priznati da se zgrozim kada pročitam rečenice tipa "studiram megableju pa mi je "skupo" da platim 1100 din za pretplatnu kartu".
Takav nivo sramotne bahatosti i bezobrazluka je jedan od uzroka propasti Srbije i siguran pokazatelj da se nećemo skoro uzdići iz blata u kome živimo.
Moram priznati da se zgrozim kada pročitam rečenice tipa "studiram megableju pa mi je "skupo" da platim 1100 din za pretplatnu kartu".
Takav nivo sramotne bahatosti i bezobrazluka je jedan od uzroka propasti Srbije i siguran pokazatelj da se nećemo skoro uzdići iz blata u kome živimo.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Re: Bus Plus šverc!
Nije li ovako u svakoj državnoj firmi u Srbiji?Chobby88 napisao:dogradjuje nove objekte da bi se nagurali radnici primljeni preko stranke koji primaju platu 70.000 i sede u cosku kancelarije na stolici jer realno nemaju sta da rade u tom preduzecu.
A o njihovoj "stručnosti" i učinku nećemo, svi znaju kako rade državni službenici, tj kako ne rade

+10000000000tomas.hokenberi napisao:Moram priznati da se zgrozim kada pročitam rečenice tipa "studiram megableju pa mi je "skupo" da platim 1100 din za pretplatnu kartu".
Takav nivo sramotne bahatosti i bezobrazluka je jedan od uzroka propasti Srbije i siguran pokazatelj da se nećemo skoro uzdići iz blata u kome živimo.
Kakvo bre izvlačenje iz blata kad nam Megabendovci vode državu, može samo gore da nam bude, i biće

Re: Bus Plus šverc!
nemojte padati na ta medijska spinovanja o privatnim fakultetima, knjiga je knjiga i ko god hoce da uci naucice bez obzira da li je zavrsio privatni ili drzavni fakultet. Kod nas je problem neradnika, poltrona, lazova i lopova a takvih ima sa svim vrstama diploma.
A kad spominjete prava, finci uveli pravo na brz internet kao osnovno ljudsko pravo (ne samo na internet, nego na brz internet), sta fali o pravu na besplatan prevoz i onako je saobracaj u bgu katastrofalan
A kad spominjete prava, finci uveli pravo na brz internet kao osnovno ljudsko pravo (ne samo na internet, nego na brz internet), sta fali o pravu na besplatan prevoz i onako je saobracaj u bgu katastrofalan
Re: Bus Plus šverc!
Bravo hibiskus.Naucices i tamo i ovamo,koliko sam sreo ljudi sa privatnim fakultetima da su mnogo bolji u struci od ovih koji su zavrsili drzavne.
Causing heavy casualties, clear opposing nests. Overpower outposts, seizing the crest.
Rushing on to Longarone, speed means surprise. Whole brigades surrender, vanquished at sunrise.
Rushing on to Longarone, speed means surprise. Whole brigades surrender, vanquished at sunrise.
Re: Bus Plus šverc!
tomas.hokenberi napisao:kenzoki, da bi javni prevoz funkcionisao potrebno je gorivo, rezervni delovi, autobusi, tramvaji, itd. Sve to ima svoju cenu i nijedna nije "prilagodjena nasem standardu", posto takvo nesto i ne postoji.
aha. pretpostavljam da je zato cena jedne vožnje u npr. novom sadu u odnosu na beograd različita.
sve je to lepo, ali kakve veze svi argumenti o tome da mora da se plaća, sve ima svoju cenu, prevoz nećemo da učinimo ljudskim pravom itd. imaju sa činjenicom da đilas pravi dil sa firmom sa strane na koju se dodatno odliva novac? to je samo najočigledniji primer korupcije, a šta se sve radi po javnim firmama i na šta se krčmi javni novac o tome tek može da se govori.
drugo, ako postoje u svetu gradovi u kojima je čak i besplatan javni prevoz, niko me neće ubediti da se ne može naći humanije rešenje za nešto što nosi atribut javni i što na kraju krajeva i postoji za ugroženije katergorije stanovništva koje ni ne mogu da priušte lični prevoz, pa jbt ne vozi se mišković gsp-om.
i da se razumemo, ne pravdam neplaćanje iz čiste obesti, ali već sam naveo primer ljudi koji rade za 20k mesečno. pa ti daj skoro četvrtinu toga na sumnjivo organizovani i tarifirani javni prevoz za koji već uzimaju lovu iz budžeta.
Re: Bus Plus šverc!
Izvini molim te, ali nisi u pravu uopšte.hibiskus napisao:nemojte padati na ta medijska spinovanja o privatnim fakultetima, knjiga je knjiga i ko god hoce da uci naucice bez obzira da li je zavrsio privatni ili drzavni fakultet
Svi znamo ko i kako završava privatne univerzitete po Srbiji, nikakva medijska spinovanja,
svakodnevno se susrećem sa akademcima sa privatnih faxeva i smešno je porediti nivo znanja sa nama sa državnih.
Oni knjigu ni ne vide, uveče prelistaš ujutru zablistaš

E sad, što nam državu vode Megabendovci i što su zauzeli sva važna mesta, to je već drugo pitanje,
teško si ga naraštajima koji dolaze i koji će raditi pod njima.
Na kraju, na tom privatnom faxu, koji je isti kao državni, al za malo, je asistent Nataša Bekvlac,
šefica kabineta rektora miće matorog snima spot sa Đusom, a ako se ne varam gro starleta su diplomci na istom.
Toliko o učenju.
Opet neistina, saobraćaj u BGu funkcioniše super, ne znam na kojim linijama se voziš, što nisi napisao.hibiskus napisao:i onako je saobracaj u bgu katastrofalan
Svaki posao se nauči za 3-6 meseci, svakodnevni posao nema veze sa fakultetom,Behemoth napisao:Bravo hibiskus.Naucices i tamo i ovamo,koliko sam sreo ljudi sa privatnim fakultetima da su mnogo bolji u struci od ovih koji su zavrsili drzavne.
ali kad nastane problem, tu se vidi razlika između znanja i zalaganja i ko je šta učio.
Ovde je reč o završavanju državnog i privatnog faxa, ako se uopšte privatni tako može nazvati.
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
Re: Одг: Bus Plus šverc!
Gde vi to srećete te kvalitetne diplomce privatnih fakulteta?
Da budemo iskreni jednom 80% diplomaca svih naših fakulteta je totalno neupotebljivo, što zbog nekvaliteta fakulteta, što zbog nekvalteta studenata.
Što se tiče megablejača, singiduduka i sličnih moja iskustva sa njima su sledeća:
- većina je imala jako loše opšte obrazovanje
- radne navike i zalaganje na poslu 0, izbegavanje posla i prebacivanje obaveza na drugog 10.
- loše poznavane sopstvene struke
- sposobnost za učenje novog i samostalni rad 0.
U praksi posle nekoliko eksperimenata sa "privatnicima" politika firme je da kada u CV-ju vidimo megableju, singiduduka i slično taj CV odma ide grupu "ne ispunjava uslove".
Kenzoki, najskuplja karta u bgd je ona kupljena u autobusu i košta oko 120 din. Ni ta ni novosadska cena nisu ekonomske. Smešno je porediti cene koje nisu ekonomske već dotirane iz budžeta, pošto one ništa ne govore o stvarnoj ceni prevoza. Pored toga naplata prevoza u Beogradu je mnogo lošija nego u Novom Sadu.
Da budemo iskreni jednom 80% diplomaca svih naših fakulteta je totalno neupotebljivo, što zbog nekvaliteta fakulteta, što zbog nekvalteta studenata.
Što se tiče megablejača, singiduduka i sličnih moja iskustva sa njima su sledeća:
- većina je imala jako loše opšte obrazovanje
- radne navike i zalaganje na poslu 0, izbegavanje posla i prebacivanje obaveza na drugog 10.
- loše poznavane sopstvene struke
- sposobnost za učenje novog i samostalni rad 0.
U praksi posle nekoliko eksperimenata sa "privatnicima" politika firme je da kada u CV-ju vidimo megableju, singiduduka i slično taj CV odma ide grupu "ne ispunjava uslove".
Kenzoki, najskuplja karta u bgd je ona kupljena u autobusu i košta oko 120 din. Ni ta ni novosadska cena nisu ekonomske. Smešno je porediti cene koje nisu ekonomske već dotirane iz budžeta, pošto one ništa ne govore o stvarnoj ceni prevoza. Pored toga naplata prevoza u Beogradu je mnogo lošija nego u Novom Sadu.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Re: Bus Plus šverc!
Ne branim nikog,i dalje je veci broj onih koji su zavrsili drzavni fakultet,pa kad odem u opstinu,biro i tako neku drzavnu ustanovu sve vrvi od strucnjaka.Sve neki teoreticari koji nemaju blage veze sa zivotom.
Causing heavy casualties, clear opposing nests. Overpower outposts, seizing the crest.
Rushing on to Longarone, speed means surprise. Whole brigades surrender, vanquished at sunrise.
Rushing on to Longarone, speed means surprise. Whole brigades surrender, vanquished at sunrise.
Re: Одг: Bus Plus šverc!
Recimo da u Bg-u ima pola miliona onih koji kupuju mesečne karte i da je prosečna cena te karte 2k dinara. To je 100 miliona dinara priliva. Ako od toga ne mogu da se bar održavaju vozila, onda jbg. Nego negde mnogo curi, treba da uleti neko tamo sa gvozdenom metlom i dobro počisti.
Re: Bus Plus šverc!
Državne firme se ne računjau, zna se ko radi u državnim firmama, niti su stručni niti rade, prema tome primer ti ne valja.Behemoth napisao:Ne branim nikog,i dalje je veci broj onih koji su zavrsili drzavni fakultet,pa kad odem u opstinu,biro i tako neku drzavnu ustanovu sve vrvi od strucnjaka.Sve neki teoreticari koji nemaju blage veze sa zivotom.
Nije ni bitno, neka završava ko šta može, skrenusmo sa teme.
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
Re: Одг: Bus Plus šverc!
Hajde da malo računamo. Dodajmo na tih 100 miliona još 100 miliona od karata iz trafika. Od tih 200 miliona treba platiti barem 2.000 vozača autobusa i tramvaja, pa još jedno 1.000 raznog drugog osoblja (serviseri, čistači, administrativno osoblje, ...). Neka je prosečna plata 25 hiljada dinara NETO, odnosno 40.000 BRUTO, to znači da je samo za plate potrebno jedno 120 miliona. A autobusi neće sami da se voze, ja sam čak potcenio potreban broj vozača.
Hajdemo dalje.
Litra dizela je oko 150 din. Autobus neka troši 10 litara na 100 km (a troši znatno više). Prosečan autobus GSP predje barem 300 km dnevno. Neka GSP koristi 800 autobusa. To daje mesečne troškove za gorivo od 108 miliona. A i ovo su potcenjeni troškovi. Sa sve potcenjenim troškovima za plate i gorivo je već potrošeno više nego što je prihod od karata. A gde su troškovi struje za tramvaje, porezi, rezervni delovi, troškovi hangara, osiguranje, porezi, itd. A da ne pominjemo da se privatni prevoznici finansiraju iz istog izvora a da oni treba da ostvare i profit.
Šta još nije pomenuto? A da troškovi amortizacije vozila i nabavke novih. Pa cena novog autobusa je u rangu 100.000+ evra. Godišnje treba barem 100 novih da se zamene amortizovani. To je nekih 10 miliona evra ili oko 1.200 milona dinara godišnje, odnosno 100 miliona mesečno.
I šta kažeš dosta je 100 miliona dinara za sve?
Behemoth ne shvatam kakvu ti vrstu stručnjaka očekuješ u opštinama? Zna se dobro da se tamo ne zapošljava po stručnosti (zato tamo u poslednje vreme i ima sve više megablejača) već po drugim kriterijumima. Čast retkim izuzecima ali to je primer čiste negativne selekcije, odnosno biranja najgorih.
Hajdemo dalje.
Litra dizela je oko 150 din. Autobus neka troši 10 litara na 100 km (a troši znatno više). Prosečan autobus GSP predje barem 300 km dnevno. Neka GSP koristi 800 autobusa. To daje mesečne troškove za gorivo od 108 miliona. A i ovo su potcenjeni troškovi. Sa sve potcenjenim troškovima za plate i gorivo je već potrošeno više nego što je prihod od karata. A gde su troškovi struje za tramvaje, porezi, rezervni delovi, troškovi hangara, osiguranje, porezi, itd. A da ne pominjemo da se privatni prevoznici finansiraju iz istog izvora a da oni treba da ostvare i profit.
Šta još nije pomenuto? A da troškovi amortizacije vozila i nabavke novih. Pa cena novog autobusa je u rangu 100.000+ evra. Godišnje treba barem 100 novih da se zamene amortizovani. To je nekih 10 miliona evra ili oko 1.200 milona dinara godišnje, odnosno 100 miliona mesečno.
I šta kažeš dosta je 100 miliona dinara za sve?
Behemoth ne shvatam kakvu ti vrstu stručnjaka očekuješ u opštinama? Zna se dobro da se tamo ne zapošljava po stručnosti (zato tamo u poslednje vreme i ima sve više megablejača) već po drugim kriterijumima. Čast retkim izuzecima ali to je primer čiste negativne selekcije, odnosno biranja najgorih.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Re: Bus Plus šverc!
Time si sve objasnio. Koliko kod diplomci sa privatnih fakulteta slabo uce i njihovi profesori imaju smesne kriterijume, toliko diplomci sa drzavnih uce apsolutno nepotrebne stvari i svi su istom sranju kad treba da pocnu da rade, zato sto ovi sa privatnih ne znaju nista ko telad a ovi sa drzavnih se ponasaju ko da su doktorirali na harvardu. Cinjenica je (ne mogu da se setim istrazivanja) da fakultetsko obrazovanje cini samo 30% znanja, a ostalo se stice iskustvom, neformalnim obrazovanjem, samoobukom itd. I slazem se sa tomasovom ocenom o nesposobnosti svih 80% diplomaca.cvoruga napisao:Svaki posao se nauči za 3-6 meseci, svakodnevni posao nema veze sa fakultetom,
Kad vec spomenuh, u svetu se neformalno obrazovanje (semniari i sl) tretira isto kao i formalno obrazovanje, a kod nas sem kod nevladinih organizacija ni ne postoji.
- tomas.hokenberi
- Moderator
- Postovi: 4747
- Pridružio se: Pon, 03. Sep 2007. 18:02
- :: Samsung GalaxyNote20
- Lokacija: Beograd
Re: Одг: Bus Plus šverc!
Pogrešan je stav da te fakultet "treba da uči za posao". To je manji deo onoga što fakultet treba da nauči nekog. Fakultet treba da diplomcu da da širok opseg teorijskih i nešto praktičnih znanja i da mu razvije sposobnost logičkog mišljenja i samostalnog zaključivanja i sticanja novih znanja. Onaj ko je zaista uspešno ovladao takvim veštinama vrlo brzo uči i stiče znanjakoja su mu neposredno potrebna u poslu kojim se bavi. Suviše "praktični" programi daju potpuno nefleksibilne diplomce čija "praktična" znanja brzo zastarevaju a zahvaljujući lošem teorijsko stručnom i opštem obrazovanju teško stiču nova znanja.
Pravila otvaranja tema i davanja odgovora
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB
Samsung SM-N980F Galaxy Note 20 256GB
Samsung SM-T870 Galaxy Tab S7 + Transcend 512GB